“2026 İlk Çeyrekte İlk Büyük Ölçekli Depolamalar Devreye Alınmaya Başlanır" “2026 İlk Çeyrekte İlk Büyük Ölçekli Depolamalar Devreye Alınmaya Başlanır"

-İkinci Küresel ABB Otomotiv İmalatına Genel Bakış Araştırması, Avrupa’da artan enerji maliyetleri ve Amerika Birleşik Devletlerinde artan işgücü maliyetlerine ilişkin endişeleri ortaya koyuyor.
 

-Elektrikli araç üretimi ile ilgili yasal takvimlerin ulaşılabilir olup olmadığına ilişkin şüpheler temel beceri eksiklikleriyle bağlantılı olabilir.
 

-ABB'nin güç açısından verimli otomasyon çözümleri temel zorlukların üstesinden gelmeye yardımcı oluyor.
 

ABB Robotik ve endüstri uzmanları Automotive Manufacturing Solutions (AMS) tarafından yaptırılan yeni küresel araştırma, Avrupa'da artan enerji maliyetinin ve ABD'de artan işgücü maliyetlerinin otomotiv endüstrisi için en önemli zorluklar olduğunu ortaya koyuyor. ABB Robotik'in otomotiv endüstrisine yönelik ikinci yıllık barometre araştırması, Avrupalıların yarısından fazlasının (%53) artan enerji maliyetlerini en önemli üç endişelerinden biri olarak belirttiğini gösterdi; Asya'da ise bu oran yalnızca %38'di. Kuzey Amerika'da yüzde 63'lük kesim, artan işgücü maliyetlerinin en büyük endişeleri olduğunu söylüyor; bu durum, belki de üyeleri için çift haneli ücret artışları sağlayan son sendika müzakereleriyle daha da güçlendi.

ABB Robotik Otomotiv İş Kolu Genel Müdürü Joerg Reger, "Artan işçilik ve enerji maliyetleri ikinci yıllık araştırmamızda öne çıktı. Ancak üretim noktasında enerji tüketimini azaltacak çözümler zaten mevcut. ABB'nin OmniCore gibi yeni nesil akıllı otomasyon ve robot kontrol üniteleri, önde gelen yazılımlar, daha hafif malzemeler ve rejeneratif sistemlerin kullanımı sayesinde güç kullanımını yüzde 20'ye kadar azaltıyor." dedi.

Elektrikli araç üretimi için son teslim tarihlerinin uygulanabilirliğine ilişkin şüpheler hâlâ yüksek konumda. ABB'nin ilk Küresel Otomotiv İmalatına Genel Bakış Araştırması, endüstri uzmanlarını saf elektrikli araç üretimine geçiş için yasal takvimlerin ulaşılabilir olup olmadığı konusunda sorguladı. Bu yılki anket bu geçişin gerçekleşebileceğine güçlü bir şekilde inanan katılımcıların sayısının bu yıl %11'den %8'e düştüğünü gösterdi. Yarıdan fazlası (%53) hâlâ hedeflere hiçbir zaman ulaşılamayacağına inanıyor; önceki yıl bu oran %59'du. EV üretiminin son tarihlerine ilişkin şüphelerin bir nedeni, temel beceri eksikliklerine ilişkin endişelerde yatıyor olabilir. Tüm yanıt verenlerin yarısından fazlası (%54) belirli beceri eksikliklerinin üretim üzerinde büyük bir etkiye sahip olduğunu belirtirken, Avrupalı (%52) ve Asyalı (%58) katılımcılar EV ve batarya uzmanlığını öncelikli endişe alanları olarak belirlediler.

Automotive Manufacturing Solutions’dan (AMS) Otomotiv Analisti Daniel Harrison, "Bazı çok spesifik alanlardaki beceri eksiklikleri endüstrinin endişe kaynağı olmaya devam ediyor. EV üretimi hızlandıkça, çok sayıda mevcut çalışanın becerilerini artırma veya yeniden görevlendirmenin yanı sıra otomotiv endüstrisine yeni yetenek çekme ihtiyacı da daha kritik hale geliyor. EV üretimi, artan yazılım, elektrik ve gelişmiş elektronik içerikle birlikte yeni ve farklı beceriler gerektiriyor ve anket, daha fazlasının yapılması gerektiğine dair bu inancı yansıtıyor." dedi.

TEDARIK ZINCIRI KESINTISI VURGULANDI

Anket aynı zamanda, çoğunlukla komponent kıtlığı ve üretim gecikmeleriyle sonuçlanan küresel istikrarsızlığın neden olduğu tedarik zinciri kesintisinin, sektörün önemli bir endişesi olmayı sürdürdüğünü de vurguladı. Tüm yanıt verenlerin üçte birinden fazlası (%35) bu konuyu vurgularken, Kuzey Amerika'daki (%51) yanıt verenler arasında keskin bir artış yaşandı ve bu durum bölgenin en büyük üretim sorunu olarak gösterildi. ABB anketi, araç üreticileri ve tedarikçilerin her düzeyde yönetim ve mühendislikten oluşan yaklaşık 400 sektör uzmanının yanı sıra otomotiv üretim dünyasındaki diğer önemli profesyonellerden oluşan kapsamlı bir karışımın çeşitli konulardaki görüşlerini topladı.

Editör: Semra Çakmak