Türkiye’nin en büyük süt ve süt ürünleri kuruluşlarından Teksüt, Balıkesir’in Gönen ilçesinde, toplam 80 bin metrekare üzerine kurulu modern fabrikasında üretimlerini sürdürüyor.
Ürünlerin toplanmasından, üretim aşamasına; sonrasında da satış ve dağıtım süreci de dahil olmak üzere tüm adımların kayıt altında tutularak takip edildiğini söyleyen Teksüt Yönetim Kurulu Üyesi Arda Aksaray, “Biz tüm aşamalarda verileri analiz ediyoruz, kayıtları tutuyoruz. Gerektiğinde geriye dönük veri analizi yapıyoruz. Süreçler raporlaştırılıyor ve gerekli tüm birimler ile paylaşılıyor. Farklı bölgelerdeki müdürlüklerimiz ile aynı sistem üzerinden çalıştığımız için süreçler her birim için aynı işliyor. Bu da işlerimize büyük bir hız kazandırıyor” dedi.
Bize kısaca şirketinizin yapılanmasını anlatmanızı rica ediyoruz.
Türkiye’nin en büyük süt ve süt ürünleri kuruluşlarından biri olan Teksüt, 1956 yılında Balıkesir’in Gönen ilçesinde kuruldu. Teksüt olarak müşterilerimize daha iyi ve kaliteli hizmet sunmak için çalışmalarımızı 66 yıldır ara vermeden sürdürüyoruz. Türkiye’nin en köklü süt ürünleri kuruluşuyuz. Teksüt kalite ve lezzetlerini hem yurtiçinde hem de yurtdışında müşterilerimize ulaştırmak onların beğenilerini kazanmak ve sürdürmek en büyük hedeflerimiz içerisinde yer alıyor. Ürün gamımıza yeni lezzetler katarak ilerlemeye devam ediyoruz.
Üretimimizi, Balıkesir’in Gönen ilçesinde bulunan 27 bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplam 80 bin metrekare üzerine kurulu modern fabrikamızda sürdürüyoruz. Günde, yaklaşık, 600 ton süt işliyoruz, 8 kategoride 40’ı aşkın süt ve süt ürünü üretiyoruz. İhracata da önem veren bir şirketiz. 4 kıtada 25 ülkeye ihracatımız var. Beyaz ve kaşar peynirinden krem ve süzme peynire; labne, kaymak, tereyağı, yoğurt ve ayrandan Mihaliç, Çecil, Dil, Misket, Çubuk gibi peynirlere dek çok geniş bir ürün yelpazesine sahibiz. 8 kategoride 40’ı aşkın ürün üretiyoruz. İstanbul Avrupa, İstanbul Anadolu, Ankara, Bursa ve İzmir’de Bölge Müdürlüklerimiz var.
İş gündeminizi öğrenebilir miyiz? 2022 yılının ilk yarısını şirketiniz ve sektör açısından değerlendirir misiniz? Yeni yatırım planlarınızı ve hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?
Teksüt olarak pandemi süreci ile birlikte değişiklikleri takip edip, planlamamızı yapmaya başladık. Ar -Ge süreçlerimizi geliştirdik. Portföyümüze meyveli süt ve Cheddarlı Krem Peyniri, yöresel peynirler kategorisine Mihaliç, Çeçil, Otlu peynirden sonra Antep Peynir’ini de ekledik. Ürünlerimizin daha çok perakende noktasında bulunabilir olmasına ve markamızın daha çok tercih edilmesine odaklandık. Artık daha çok perakende noktasında bulunabilir bir marka pozisyonundayız. Yurtiçi satışları bizim için önemli bir gösterge. Bu konuda da çok yoğun çalışmalarımız var. Ege ve Akdeniz bölgesindeki müşterilerine daha iyi hizmet sunabilmek amacıyla İzmir Bölge Müdürlüğü’nü devreye soktuk. Online satış kanalını geliştirdik. Bu sayede daha çok ve daha hızlı hizmet üretebiliyoruz. Aynı zamanda müşteri çeşitliliğimizi de artırdık.
2022 yılında yatırımlarımıza devam ediyoruz. İlk kategoride maliyet avantajı sağlayabilecek ve enerji tasarrufunu artıracak yatırımlarımız önceliğimiz. Ürün geliştirme konusunda hem Kaşar Peynir hem de UHT Süt gruplarımızda yatırımlarımıza devam edeceğiz. Her yılın kendine özgü gelişmeleri söz konusu oluyor. 2022 yılında artan maliyet artışları sektörün tüm paydaşlarının zorlandığı, üstesinden gelmeye çalıştığı bir konu. Konsantrasyonumuzun bir bölümü de buna ayrılmış durumda.
Yeni üretim hattı, Ar-Ge, tesis yada teknoloji yatırımı kararı nasıl veriliyor? Yakın dönemde ne tür bir yatırıma imza attınız? Sonuçlarını ve verimliliğinizi, kalitenizi vs. nasıl artırdığınızı anlatır mısınız?
Araştırma ve geliştirme süreçleri her sektörde olduğu gibi bizim için de çok önemli. Müşterilerimize karşı sorumluluklarımız var. Onlara kaliteli ve sağlıklı ürünler sunmak zorundayız. Bu kapsamda gelişen teknolojiler ışığında kalite süreçlerimize olumlu katkı sağlayacak gelişmeleri gündemimize alıyoruz. Bunun yanı sıra yeni tat ve lezzetler sunmak gibi de bir çabamız var. Müşterilerimizin beklentileri, değişim gösteren alışkanlıkları bizleri yönlendirebiliyor. Bugün sevilerek tüketilen Teksüt Süzme Peynir, trendleri ve müşterilerimizin beklentilerini ve geri dönüşlerini değerlendirerek yaptığımız bir yatırım ve değerlendirme sonucunda ortaya çıktı.
Biliyorsunuz genç bir nüfusumuz var. Bu nüfus her segmentte değişiklik isteklerini de ortaya koyuyor. Farklı lezzet arayışı var. Pandemi sürecinden önce yaklaşık 1 milyon dolarlık bir yatırım ile Teksüt süzme peynir kapasite artırımımızı gerçekleştirdik. Çok iyi geri dönüşler aldık. Sonrasında özellikle pandemi dönemi ile birlikte bu ürünümüze olan talep arttı. Biliyorsunuz pandemi döneminde şirketlerin evden çalışma düzenine geçmesi, okulların ve üniversitelerin uzaktan eğitime devam etmeleri ile birlikte birçok değişimi hayatımızda yaşadık. Sürekli açık olan bilgisayarların başında her yaştan insan daha çok vakit geçirmeye başladı. Bu durum hazırlaması pratik ve kolay kahvaltılık ürünlerin gün boyunca tüketilmesine yol açtı.
Hem lezzeti hem de sürülebilir ve kesilebilir olmasıyla Teksüt Süzme Peynir tüketicilerin yeni favorisi oldu. Türkiye’de süzme peynirin ilk üreticileri arasında yer alan Teksüt’ün Süzme Peynir’i, pürüzsüz ve yumuşak dokusunun yanı sıra özgün tadıyla öne çıkıyor. Kıvamlı olmakla birlikte kendine has lezzeti, farklı arayıştaki damak tatlarına da hitap ediyor. Hem sürülebilir hem de dilimlenebilir olması, tüketim çeşitliliği ve kolaylığı sağlıyor. Sürülebilir ve dilimlenebilir kıvamıyla Teksüt Süzme Peynir, pürüzsüz dokulu yumuşak peynir keyfi sunuyor. Yarım yağlı seçeneği de bulunan Teksüt Süzme Peynir genç kuşağın da tercihi olarak dikkat çekiyor.
Fabrikanızda/tesisinizde; hammadde girişinden, tasarım ve Ar-Ge çalışmalarına, oradan sevkine kadar olan üretim süreçlerini kısaca anlatır mısınız?
Teksüt olarak müşterilerimize daha iyi ve kaliteli hizmet sunmak için çalışmalarımızı 66 yıldır ara vermeden sürdürüyoruz ve kuruluş tarihi itibarıyla Türkiye’nin en köklü süt ürünleri kuruluşuyuz. Teksüt kalite ve lezzetlerini hem yurtiçinde hem de yurtdışında müşterilerimize ulaştırmak onların beğenilerini kazanmak ve sürdürmek en büyük hedeflerimiz içerisinde yer alıyor. Ürün gamımıza yeni lezzetler katarak ilerlemeye devam ediyoruz.
Faaliyetlerimizi üç ana başlık altında toplayabiliriz; ürün temini yani süt alımı; üretim ve satış.
Süt alımı:
Sütün işlenmesi en önemli aşamalardan birini oluşturuyor. Bu nedenle ilk adımımız; kaliteli uygun ve standart hammadde yani süt kullanılmasıdır. Fabrikamızda kullanılan sütler AB onaylı çiftliklerden alınmaktadır. Sütün toplanması, taşınması ve işlenmesi çok büyük bir titizlik ve kurallara uyumu gerektirmektedir.
Üretim:
Sütün işlenmesi ve ürüne dönüşmesi, yani beyaz peynir, kaşar peynir, krem peynir, tereyağı ya da UHT süt, yoğurt, ayran olarak işlenmesi hassasiyetle dikkat edilmesi gereken ve uyulması zorunlu kurallara bağlıdır. Hem aldığınız sütün standardını kontrol etmeniz hem de üretim aşamasında tüm kurallara harfiyen uymanız gerekiyor. İşlenmek üzere Teksüt tesislerine gelen sütler hem toplama merkezlerinde ve taşıma aşamalarında hem de giriş noktasındaki analiz laboratuvarlarında kontrol edildikten sonra üretim hatlarına gönderilir. Teksüt’te üretim modern tesislerde son teknoloji kullanılarak, ulusal ve uluslararası standartlara uygun olarak gerçekleşmektedir.
Satış:
Teksüt tesislerinde en iyi ve yüksek kalitede süt ve süt ürünleri Türkiye’de beş ana bölge müdürlüğü, 32 bayi ile 25 farklı ülkede müşterilere ulaştırılmaktadır.
Sıfır duruş ve sıfır hata ile zamanında, kaliteli üretim adına ne tür metod ve sistemler kullanılıyor? Bu teknolojiler üretime, kaliteye ve verimliliğe ne tür katkılar sunuyor?
Sütün işlenmesi, tedarik, üretim ve lojistik aşamaları da dahil olmak üzere çok özenli bir planlamayı ve kurallara uymayı gerektirir. Doğallığa ve doğallıktan gelen ürünlere olan özenli yaklaşımımız başarımızın temelini oluşturuyor. Sütün toplandığı noktadan başlayarak, alışveriş poşetine girene kadar, tüm ürünlerimiz öncelikle uluslararası kalite standartları, daha sonra müşterilerimizin talepleri ile yükseltilmiş kalite prensiplerimize göre üretilir, teşhir edilir ve takibe alınır. İster yerel ister uluslararası pazardaki başarımız olsun, kaliteye verdiğimiz önemi ürünlerimize en iyi şekilde yansıtmış olmamızın sonucudur.
Üretimimiz el değmeden, son teknoloji ile gerçekleştiriliyor. Ürünlerimizi sütün doğallığına ve kalitesine özen göstererek geliştiriyoruz ve en iyi haliyle sofralara kadar gelmesini sağlıyoruz. Akademisyen ve uzmanların katkısıyla hijyen ve gıda güvenliğine ilişkin sürekli eğitimler yapılmaktadır. Yüksek kalite anlayışı, gıda güvenliği, çevreye ve doğaya saygı, insana yatırım felsefesiyle hareket eden Teksüt, bu yaklaşımlar ışığında üretimini ISO9001 Kalite Yönetim Sistemi, FSSC 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi, BRC Food ve Helal Gıda gibi yönetim sistemleri ve sertifikaları doğrultusunda gerçekleştirmektedir.
Süt ve süt ürünleri sektörü günümüzde otomasyonun ağırlıklı olduğu bir sektör. Günde 600 ton sütün toplanması, toplanan sütün farklı ürünler için farklı işlemlerden geçmesi ve hepsi için standart süreçlerin olması ister istemez teknolojinin işimizin bir parçası olmasını gerektiriyor. Bir diğer önemli ayrıntı da işimizin hatayı kabul etmemesi. Çok titiz ve kurallara sıkı sıkıya bağlı olmamızı gerektiren bir iş koluyuz.
Ürünlerin toplanmasından, üretim aşamasına; sonrasında da satış ve dağıtım süreci de dahil olmak üzere tüm adımlar kayıt altında tutuluyor ve takip ediliyor. Bu da ister istemez internet teknolojilerinin devreye girdiği bir süreç. Biz tüm aşamalarda verileri analiz ediyoruz, kayıtları tutuyoruz. Gerektiğinde geriye dönük veri analizi yapıyoruz. Süreçler raporlaştırılıyor ve gerekli tüm birimler ile paylaşılıyor. Farklı bölgelerdeki müdürlüklerimiz ile aynı sistem üzerinden çalıştığımız için süreçler her birim için aynı işliyor. Bu da işlerimize büyük bir hız kazandırıyor.