2018 yılından beri, geliştirdiği izleme platformalarıyla enerji yönetimini dijitalleştirerek daha kolay hale getirmek için faaliyet gösteren LOGGMA Yazılım, güneş enerji santralleri için yapay zeka tabanlı izleme ve operasyon yönetim platformu Solarify ve enerji tüketimi ve üretim noktalarını tek platformda analiz eden enerji izleme platformu Enerify ile sektörde varlık gösteriyor. LOGGMA Kurucu Ortağı Mustafa Ozan Tuncan, yenilenebilir enerji projelerine sağladıkları katkılar hakkında şunları söylüyor:
"Solarify ürünümüzün kendine has yapay zekâ algoritmaları ile güneş enerjisi santrallerinde enerji üretimlerini artırıyor, operasyonel maliyetleri azaltıyor, santral yönetiminde şeffaflık ve kolaylık sağlıyor. Solarify kullanan santrallerde belirsizlikler ortadan kalkıyor, diğer izleme sistemlerinin tespit edemediği sorunlar tespit edilebiliyor. Solarify, belirli durumlarda doğrudan gelir artışı sağlayabilirken, belirli durumlarda gelir artışından fazlasını sağlayıp maliyetleri de azaltabiliyor."
GES'LERDEN ALINAN VERİM ARTIRILABİLİR
Türkiye’deki enerji dönüşümü süreci ve Loggma'nın bu dönüşüme katkıları hakkında konuşan Tuncan, "Türkiye, güneş enerjisi santralleri kurulumları kapsamında her ne kadar potansiyelinin altında ilerlese de sektörün kendi iç dinamikleri ve oyuncuların tecrübeleri sayesinde belirli bir hızda büyüyor. Kurulan güneş enerjisi santrallerinin daha verimli çalışması, daha fazla üretim yapabilmesi, yapılan santraller için verilen taahhütlerin kontrol edilmesi, işletme maliyetlerinin düşürülmesinin yolu Solarify kullanmaktan geçiyor.
Bunun yanı sıra, dağıtık tüketim noktası sahipleri, Enerify ile dağıtık portföylerinin enerji yönetimlerini, kolaylıkla sağlayabiliyorlar." diye anlatıyor.
Tuncan, SKDM'ye ilişkin olarak ise "SKDM’nin etkileri güneş enerjisi sektörünü hali hazırda etkilemiş durumda. SKDM’den en çok etkilenecek sanayi kuruluşları, Türkiye ölçeğinde devasa sayılabilecek kapasitelerle proje geliştirmeye başladılar, bu santrallerin bir kısmının 2025 içinde tamamlanmasını bekliyoruz." değerlendirmesinde bulunuyor.
HEDEF TÜRKİYE'DEKİ PAZAR PAYINI %20'YE ÇIKARMAK
Son olarak şirketin hedeflerine ilişkin açıklamada bulunan Tuncan, "Önümüzdeki 5 sene içerisinde, Türkiye’deki pazar payımızı %20’ye çıkartıp, yurt dışında hedeflediğimiz pazarlarda %3 seviyelerine ulaşmayı planlıyoruz. Müşterilerimizi değişen piyasa koşulları ve mevzuatlara karşı koruyan, ihtiyaca hızlı bir şekilde cevap veren bir ürün geliştirme stratejimiz var. Bu yüzden her yıl ürün ekibimize artan bir şekilde yatırım yapıyoruz." diyerek sözlerini tamamlıyor.