Küresel salgın sürecinde ticaretin devamlılığını sağlayan kargo, kurye ve dağıtım sektörü, 2022 yılında sadece e-ticaretten kaynaklı 4 milyar 685 milyon adetlik sipariş için hazırlıklarını yapıyor.

İLK KEZ SEKTÖRÜ BİR ARAYA GETİRECEK

Türkiye Kargo, Kurye ve Lojistik İşletmecileri Derneği (KARİD) Başkanı Fatih Önyol, Zirve öncesi açıklamalarda bulundu:

"E-TİCARET İLE BERABER YÜZDE 40'LIK ARTIŞ BEKLİYORUZ"

E-ticaret sektörünün büyümesinde sektörün payının oldukça büyük olduğunun altını çizen Önyol, “Genel ticaretten aldığı yüzde 18’lik pay ile dikkat çeken e-ticaret sektörünün en önemli tamamlayıcısı kargo, kurye ve lojistik firmaları, 2021'de sadece e-ticaret sektöründen kaynaklı 3 milyar 347 milyon adet siparişi tüketicilerle buluşturdu. Bir önceki yıla nazaran yüzde 46 oranındaki bu hacim artışı, dağıtım sektörünü büyütürken dönüşmesine de aracılık etti. Bu yıl ise, e-ticaret sektörünün yaklaşık yüzde 40 oranında büyümesi öngörülüyor. Buna paralel olarak kargo, kurye ve dağıtım tarafında da 4 milyar 685 milyon adetlik siparişi tüketicilerle buluşturmaya hazırlanıyoruz." dedi.

SEKTÖRÜN NABZINI TUTACAK, YENİ İŞ BİRLİKLERİNE ZEMİN HAZIRLAYACAK

Sektörün mesafe kat etmesine imkan verecek yenilikler ve teknolojilerle doğrudan tanışma fırsatı sunacak PPIS, kargo, kurye ve lojistik işletmecileri ile e-ticaret şirketlerinin yanında akıllı lojistik sistemleri, yapay zeka teknolojileri üreticileri, güvenlik ekipmanları gibi alt sektör temsilcilerinin oyuncuları ile yeni nesil start-up'ları stand alanlarında buluşturacak.

PPIS çerçevesinde yapılacak B2B ikili ticari görüşmelerle de yeni iş birliklerinin önü açılmış olacak.