Dünya geneline karayolu, havayolu ve demiryolu taşıma metotları ile lojistik hizmet sağlayan Türkiye’nin en büyük lojistik firmalarından Mars Logistics, dünyada olduğu gibi yurt içi dağıtımda da büyümesini sürdürüyor.
Müşterilerine crossdock hizmeti, lowbed taşıması, ev teslimatı, konteyner taşıması, milkrun operasyonları, müşteriye özel dedike araç, mikro dağıtım operasyonları ve müşteriye özel butik hizmetler sağlayan Mars Logistics Yurt İçi Dağıtım Kanalları; Mersin, Adana, Antalya, Gebze, Eskişehir ve Afyon’da toplamda 64.000 metrekarelik alanda müşterilerine bayi ortak depolama, ev ve bayi teslimatı hizmetleri veriyor. Ayrıca bölgesel depo yönetimi, depolama, dağıtım ve sipariş takip sistemi sunuyor.
MÜŞTERİLERİN İHTİYAÇLARINI GÖZETİYOR
Mars Logistics Yurt İçi Dağıtım Kanalları Genel Müdür Yardımcısı Mahmut Yortaç, müşterilerinin taleplerine ve ihtiyaçlarına göre yatırımlarını şekillendirdiklerini belirterek, 2022 yılında yurt içi dağıtım kanallarında parsiyel taşımacılık hizmetini hayata geçirdiklerini söyledi. Ticaret hacminin yoğun olduğu İstanbul, Ankara, Adana, Mersin, İzmir, Antalya, Bursa, Eskişehir ve Afyon’da bulunan transfer merkezlerinden 19 ile parsiyel dağıtım hizmeti vermeye başladıklarını söyleyen Yortaç, her gün İstanbul’dan düzenli hareket eden hat araçlar ile parsiyel alınan ürünleri transfer merkezlerine götürdüklerini ve müşterilerine teslim ettiklerini söyledi. Gelecek hedeflerine ilişkin olarak ise Türkiye’de yeni depolar ve transfer merkezleri açarak iş hacimlerini büyütmeye devam edeceklerini dile getirdi.
Modüler mobilya, perakende ve yapı market, otomotiv yan sanayi, beyaz eşya, tekstil, elektronik, FMCG, inşaat, ambalaj ve ısınma sistemleri gibi sektörlerde 100’den fazla müşteri ile çalıştıklarını belirten Yortaç, 81 ilden 81 ile günde 800 sefer düzenlediklerini ve Yurt İçi Dağıtım Kanallarında 2022 yılını geçen seneye kıyasla %336 büyümeyle kapattıklarını söyledi.
SEKTÖRE ÖZEL TAŞIMA, AMBALAJ ve OPERASYON SÜRECİ
Yurt içi dağıtımda en önemli noktanın, ürünlerin müşteriden zamanında teslim alınması ve hasarsız teslim edilmesi olduğunu belirten Yortaç, “Her müşteriye, sektöre taşınacak ürüne göre farklı taşıma, ambalaj tipi ve operasyon süreci bulunuyor. Ürün veya aracın takip edilebilirliğini sağlamak, zamanında teslim almak ve hasarsız teslim etmek müşterilerimiz için en önemli nokta” dedi.