E-ticaretin gelişimiyle büyük önem kazanan hız kavramı, günümüz lojistik eğilimlerinin değişiminde de önemli bir rol oynadı. Bu değişen dinamiklere ışık tutmak amacıyla  Kanada’da gerçekleştirilen bir lojistik konferansında katılımcılara, lojistikte en önemli başarı faktörün ne olduğu sorusuna katılımcıların yüzde 50'si müşteri beklentileri cevabını verdi. Verilen diğer cevaplar sırasıyla; % 33 teknoloji, % 16 insan kaynakları ve yüzde 4 ile taşımacılık yönetimiydi.

TEKNOLOJİK OLGUNLUK MÜŞTERİ DENEYİMİNİ OLUMLU ETKİLİYOR

Gerçekleştirilen çalışmanın önemine değinen Asil Transport Co. Genel Müdürü Armağan Şahin, bu doğrultuda lojistikte müşteri sadakatine dayalı ilişkiler geliştirmenin çok önemli olduğunu ifade ederek, teknolojik süreçlerin de müşteri sadakatini olumlu yönde etkilediğinin altını çizdi.

Markaların pazara ulaşmasında lojistik süreçlerin ‘can kurtardığını’ ifade eden Armağan Şahin, “Lojistik iş süreçleri markaların rekabette öne geçmesinin ön koşulunu oluşturuyor. Ürününüz istediğiniz kadar kaliteli olsun eğer ki lojistik ağınız yeterli verimliliğe sahip değilse rakiplerinizin bir adım gerisinde kalmaya mahkumsunuz” dedi.

BİLGİ TEKNOLOJİLERİ VE YAPAY ZEKAYA YATIRIM YAPIYOR 

Bu doğrultuda Asil Transport Co.’nun son yıllarda teknolojiye yatırım yaptığını söyleyen Şahin, “Günümüz, internet ve bilgi teknolojileri çağı olarak adlandırılıyor. Eski yöntem taşımacılık sistemi ile acımasız rekabet ortamında markalara hizmet sağlayamazsınız. Asil Transport Co.’nun ikinci kuşak yetkilileri olarak yapay zeka başta olmak üzere BT ve IT sistemlerine yatırım yapıyoruz. Yazılım konusunda firma olarak örnek olmayı hedefliyoruz.” dedi.

TEKNOLOJİ YATIRIMI YAPMAYAN LOJİSTİKÇİLERİN ŞANSI YOK

Lojistik sektörünün birçok farklı sektörle entegre halde olduğunu ve lojistik firma tepe yöneticilerinin tüm bu sektörlerdeki gelişmeleri yakından takip etmesi gerektiğini söyleyen Şahin, “Yeni dijital çözümler sektörün geleceğine damga vuruyor. Araç takip ve izleme sistemleri, mobil terminaller ve otomasyon uygulamaları giderek yaygınlaşıyor. Bilgi akışını artıran mobil çözümler hem süreci hızlandırıyor hem de verimlilik sağlıyor. Birbirinden farklı sektörleri aynı potada buluşturan lojistik, yeni teknolojiler ile sevkiyatların hızlı ve güvenilir bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlıyor. Bu bağlamda taşımacılık teknolojileri her geçen gün gelişiyor” dedi.

İngiltere Pazarındaki Operasyonlarını Güçlendirecek İngiltere Pazarındaki Operasyonlarını Güçlendirecek

Yazılım ve yapay zeka uygulamalarının lojistik sektörüne entegre edilmesinin şart olduğunun altını çizen Şahin, teknolojiyi kullanamayan lojistikçilerin yok olma ile karşı karşıya olduğunu da sözlerine ekledi.
 

Editör: Ayşete Yavaş