İngiltere Pazarındaki Operasyonlarını Güçlendirecek İngiltere Pazarındaki Operasyonlarını Güçlendirecek

Yeni yatırımlarına işletmenin büyümesine katkısı, karlılık ve rekabet avantajı kazandırması gibi kriterlere göre karar veren Koroplast; operasyonel verimliliği artırması, teknolojiyi benimsemesi ve pazardaki değişen dinamiklere uyum sağlaması gibi diğer parametreleri de göz önünde bulundurarak yeni bir yatırımı hayata geçirdi. 

"ODAK NOKTAMIZ OPERASYONEL MÜKEMMELLİK"

Depolarında WMS (depo yönetim sistemi) ve el terminali kullanan Koroplast, üretimden çıkan ürünlerin üretimden depoya daha hızlı, daha az maliyetli ve iş kazası riskini ortadan kaldırması için konveyör sistemi yatırımı yaptı. Koroplast bünyesinde uçtan uca tedarik zinciri anlayışıyla süreçlerini yönettiklerini söyleyen Koroplast Tedarik Zinciri Direktörü Okan Kısakaya, 2024 yılının ilk çeyreğini şu sözlerle değerlendirdi: "2024 yılı planlarımızı yaparken yılın zorlu geçeceğini öngörüyorduk ve buna göre hazırlıklarımızı tamamladık. Doğru planlama yaparak, hızlı aksiyon alarak ve süreçlerdeki verimliliği artırarak yılın ilk çeyreğini planlarımızdan daha iyi bir noktada kapattık. İkinci çeyrekte ise iş gündemimizde yılın en yüksek sezonu olan Kurban Bayramı’nı en iyi şekilde değerlendirerek ürünlerimizi tüketicilerle buluşturmayı hedefliyoruz. Tedarik zinciri departmanı olarak 2024 yılındaki ana odak noktamız ise operasyonel mükemmelliktir." 

VERİMLİLİK VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ÖNCELİKLERİ ARASINDA

Koroplast tedarik zinciri departmanı olarak 2024 yılını kendileri için bir değişim, dönüşüm yılı olarak gördüklerini söyleyen Kısakaya, tedarik zincirindeki dijital dönüşüm vizyonunlarının; teknolojinin sunduğu imkanları kullanarak tedarik zincirinin daha verimli, esnek ve müşteri odaklı hale getirilmesini kapsadığını söyledi. "Bu hedef doğrultusunda müşteri odaklı yaklaşımlar, depolama ve taşıma süreçlerinde otonom araçların kullanımıyla operasyonel verimliliğin artırılması, çevresel etkileri azaltan sürdürülebilir uygulamaların benimsenmesi gibi konular önceliklerimiz arasında yer alıyor." diyen Kısakaya, 2024 yılında sıfırdan müşteri hizmetleri yapısını kurdukları ve sipariş yönetimi, veri yönetimi, iade yönetimi ve faturalama gibi süreçleri tedarik zinciri yapısı altına aldıkları bilgisini paylaştı.

Kısakaya son olarak 2024 yıl sonu hedeflerine ilişkin şöyle konuştu: "Yıl sonundaki hedefimiz veriye dayalı karar vermeyi, müşteri odaklı yaklaşımı, etkin stok yönetimini, sürekli süreç optimizasyonunu ve maliyet yönetimini merkeze alan bir tedarik zinciri yapısı oluşturmaktır.

Editör: Ayşete Yavaş