İBB bünyesinde yer alan İETT ve Metro İstanbul ile iş birliği ile hayata geçirilen elektrikli metrobüslerle yakıt tasarrufu sağlamak ve çevreye duyarlı bir yaklaşım ile yeni bir ulaşım modeli oluşturulmak isteniyor.  Araçlar tamamen elektrikli, çevreye zarar vermeyen, yüksek yolcu kapasiteli olup 100 bin kilometrede 2,5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. Dizel araçlarla kıyaslandığında yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlayan elektrikli araçların 420 yolcu kapasitesi bulunuyor.  Bu elektrikli araçların en temel ve güzel özelliği ise sessiz çalışarak, kalabalık sonucu kentte oluşan gürültü kirliliğinin de bir nebzede olsa önüne geçecek olmasıdır.

“İstanbul’un ulaşımına yeni bir soluk gelecek”

Metro İstanbul tarafından yapılan açıklamada şunlar dile getirildi: “İETT ile birlikte başlattığımız ART34 Metrobüs Dönüşüm Projesi kapsamında İstanbullulara hizmet verecek yeni nesil elektrikli metrobüs araçları ile ulaşım nefes alacak. Yeni nesil elektrikli metrobüs aracı ART34; yüzde 100 elektrik enerjisi, metrobüs yolu üzerine çizilen kılavuz çizgileri izleyen sinyal sistemi, sürücüsüz/otonom sürüş kabiliyeti, sıfır emisyon özelliği, düşük enerji maliyeti, yolcu güvenliği, konforu ve çevreci yaklaşımı ile metrolarda alıştığımız standartları metrobüs hattına taşıyacak. Metro kadar verimli, otobüs kadar esnek ART34; İstanbul’un ulaşımına yeni bir soluk getirecek.”

İstanbul İçin Önemli Bir Yakıt Tasarrufu”

Elektrikli metrobüslerle ilgili bilgi veren İETT Genel Müdürü İrfan Demet, “Bu araç manevra yapmaya gerek kalmaksızın çift yönlü sürüş imkânı sağlıyor. Aracın hem önünde hem de arkasında sürücü kabini mevcut. Tam şarj ile 80 km menzile sahip. 20 dakikalık şarj ile 50 km gidebiliyor. 4 vagonlu, 420 yolcu kapasiteli. Bu kapasite son derece önemli çünkü bundan önceki araçlarda 150 yolcu taşınırken, son dönemde alınan 280 kişilik araçlarla yolcular taşınıyordu. Şimdi bu araçla yolcu kapasitesi 420’ye çıkacak. Yeni nesil elektrikli metrobüsler 100 bin kilometrede 2,5 milyon lira yakıt tasarrufu sağlıyor. Yani dizel araçlara kıyasla yüzde 60 yakıt tasarrufu sağlıyor. Yılda 300 ton karbondioksit salınımını engelliyor. Bu rakam İstanbul’a yılda 8 bin ağaç dikmeye eşdeğer bir rakam. Metrobüs hattında sadece 1 günde 250 bin km yol yapıldığı göz önüne alındığında İstanbul için çok önemli bir yakıt tasarrufu elde edilecek. Daha çevreci bir İstanbul için de önemli bir katkı sağlayacak” dedi.

Yeni Elektrikli Metrobüsün Özellikleri

●     295 KW motor gücü

●      Manevra yapmaya gerek kalmaksızın çift yönlü sürüş imkânı

●      Tek şarj ile 80 km menzil

●      20 dakika şarj ile 50 km menzil

●      4 vagonlu (üç körüklü)

●      40 metre uzunluk

●      420 yolcu kapasitesi

●      Yolcular için geniş ve ferah ulaşım imkânı

●      Sürücüsüz-Otonom Sürüş imkânı

●      Şerit Takip Asistanı, 360 derece panoramik görüntüleme 

“2026 İlk Çeyrekte İlk Büyük Ölçekli Depolamalar Devreye Alınmaya Başlanır" “2026 İlk Çeyrekte İlk Büyük Ölçekli Depolamalar Devreye Alınmaya Başlanır"

https://www.gazetekadikoy.com.tr/gundem/istanbulda-elektrikli-metrobus-donemi

Editör: Semra Çakmak