Henkel, üretimdeki karbondioksit salınımlarını metrik ton ürün başına yüzde 55 oranında azaltarak, 2022 yılında iklim koruma konusunda ilerleme kaydetti (2010 baz yılına kıyasla). Şirket, yenilenebilir kaynaklardan satın aldığı elektriğin payını da yüzde 70'e çıkardı. Şirket, 2030 yılına üretim tesislerinde kullanılan elektriğin yüzde 100'ünü yenilenebilir kaynaklardan sağlamayı hedefliyor. Aralık 2022'de, yenilenebilir enerji tedarikine yönelik olarak, IGNIS ile imzalanan 10 yıllık sanal enerji satın alma anlaşması (VPPA), enerji kuruluşlarıyla işbirliğinin örneklerinden biri oldu. Bu sayede Henkel'in Avrupa'daki tesislerine yılda yaklaşık 200 GWh düzeyinde yenilenebilir enerji tedariki sağlanacak.

“SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK HEDEFLERİMİZİN ÇOĞUNA ULAŞTIK”

Konuyla ilgili açıklama gerçekleştiren Henkel CEO’su Carsten Knobel, iddialı sürdürülebilirlik hedeflerinin büyük çoğunluğunda ilerleme kaydetmeyi başardıklarını ifade ederek, “Dünyanın dört bir yanındaki 50 binden fazla Henkel çalışanına güçlü bağlılıkları ve özverileri için teşekkür etmek istiyorum.” dedi. 

“YÖNETİCİ POZİSYONUNDAKİ KADINLARIN ORANI YÜZDE 38,7’YE YÜKSELDİ”

Henkel’in İnsan Kaynakları ve Sürdürülebilirlik’ten sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Sylvie Nicol ise “2030 yılına kadar iklim-pozitif bir üretim gerçekleştirme hedefimiz doğrultusunda önemli bir adım attık. Cinsiyet eşitliği konusunda da daha fazla ilerleme kaydetmeyi başardık. Yönetici pozisyonundaki kadınların oranı 2022 yılında yüzde 38,7'ye yükseldi.” şeklinde konuştu.  
 

Radyatörler, Enerji Tüketimini Yüzde 30 Artırıyor Olabilir Radyatörler, Enerji Tüketimini Yüzde 30 Artırıyor Olabilir
  • YENİDEN KULLANILABİLİR AMBALAJLARA YÖNELİK DAHA FAZLA İLERLEME SAĞLANDI.

Henkel, atıkları ve bunların çevre üzerindeki olumsuz etkilerini en aza indirmek amacıyla, sürekli olarak çaba gösteriyor. 2025 yılına kadar, ambalajların yüzde 100'ü geri dönüştürülebilir ve yeniden kullanılabilir* olacak şekilde tasarımlar geliştirilecek.  Bu oran 2022 yılında yaklaşık yüzde 87'ye yükseldi. Bunun yanı sıra, Henkel, 2025 yılına kadar atık hacmini 2010 yılına kıyasla ton ürün başına yüzde 50 oranında azaltmayı hedefliyor. Şirket 2022 yılında, atık hacminde hâlihazırda yüzde 43'lük bir azalma kaydetti.

  • 6 MİLYON EURO TUTARINDA DAYANIŞMA PROGRAMI TESİS EDİLDİ.

Henkel sosyal katılımını daha da genişletti. 2030 yılına kadar sosyal projeler ve bağışlar yoluyla dünya genelinde 30 milyon insanın hayatını iyileştirmeyi hedefleyen Henkel geçtiğimiz yıl bu hedefini aştı. Henkel, 2010'dan 2022'nin sonuna kadar 30 milyonu aşkın kişiye ulaşmayı başardı. Bu kapsamdaki sosyal etki, özellikle küresel COVID 19 salgınıyla mücadeleye yapılan katkının yanı sıra, Ukrayna'daki savaş mağdurlarına verilen destekten kaynaklanıyordu.

  • ÜRÜN PORTFÖYÜNÜN SÜRDÜRÜLEBİLİR DÖNÜŞÜMÜ SAĞLANIYOR 

Sürdürülebilirlik, Henkel'in inovasyon stratejilerinin temelini oluşturur. Tüketici ürünlerinde, diğer faktörlerin yanı sıra bileşenlerin optimize edilmesine de odaklanılıyor. Henkel bu amaçla çeşitli partnerlerle çalışıyor. Örneğin, Henkel geçen yıl BASF ile uzun süreli bir iş birliği anlaşması imzaladı. Biyokütle dengesi olarak adlandırılan yaklaşımın yardımıyla, fosil ham maddelerin yenilenebilir ham maddelerle değiştirilmesi ve bunun yılda 110.000 metrik tona ulaşması planlanıyor.

 
 

Editör: Haber Merkezi