Borusan Grup şirketlerinden birisi olan Borusan Limanı; konteyner, genel kargo ve araç olmak üzere üç farklı faaliyet alanında konusunda uzman ve deneyimli kadrosu ile dünya standartlarında hizmet veriyor. Hayata geçirdiği projelerde insan, iklim ve inovasyon başlıklarını önceleyen Borusan Limanı, sürdürülebilirlik hedefleri kapsamında iş hacmini artırırken, karbon ayak izini de azaltarak çevreyi koruma altına almayı hedefliyor.
Borusan Limanı olarak 2022 yılı değerlendirmelerini paylaşan Borusan Limanı Genel Müdürü Hamdi Erçelik, genel kargo faaliyet alanında özellikle Türkiye’de ve Avrupa’da gün geçtikçe artan rüzgâr enerjisi yatırımlarının, kurum olarak proje kargo faaliyet alanlarına olumlu etkilerini gördüklerini dile getirdi. Bu alanda uzun yıllara dayanan operasyonel yetkinliklerinin ve özel ekipmanlarının sayesinde kendi hinterlandlarında ilk tercih edilen liman olma özelliklerini koruduklarını belirten Erçelik, Türkiye’de çift kat kule yüklemesinin de ilk kez Borusan Limanı’nda yapıldığını açıkladı.
BORUSAN LİMANI 2022 HEDEFLERİNE ULAŞTI
Borusan Limanı'nın 2022 yılı verilerini de aktaran Borusan Limanı Genel Müdürü Hamdi Erçelik; 2022 yılını konteyner operasyonlarında 130 bin TEU, genel kargo operasyonlarında 3,4 milyon ton, araç operasyonlarında ise 170 bin adet hacim ile kapattıklarını söylerken, konteyner faaliyet alanında bu yılki hedeflerine paralel iş hacimlerini gerçekleştirdiklerini dile getirdi.
Borusan Limanı olarak genel kargo faaliyet alanında sahip oldukları tecrübeyle birlikte, terminal sahası, ekipman, güçlü IT altyapısı ve 3PL, gümrük entegrasyonları ile Gemlik Bölgesi’nde fark yaratan bir liman olma özelliğini devam ettirmeyi amaçladıklarını aktaran Erçelik, Gemlik Bölgesi'ndeki ve yakın hinterlanttaki tüm proje kargo yüklerini elleçleyebilen ve bu alanda tercih edilen tek liman olma özelliklerini korumaya ve geliştirmeye devam edeceklerini dile getirdi.
BORUSAN LİMANI 2023 YILINDA DAHA FAZLA FAYDA SAĞLAMAYI AMAÇLIYOR
Hala devam etmekte olan Ukrayna – Rusya krizi sebebi ile sektörün bir miktar gerilemeye başladığını aktaran Erçelik, küresel resesyonun devam etmesiyle navlundaki düşüşün devam edeceğini, konteynerizasyonun artacağını buna bağlı olarak da genel kargo yüklerinde azalış olacağını öngördüklerini söyledi. Çelik sektöründe de 2023 yılında daralma olacağı beklentisinin olduğunu, navlunun da etkisiyle özellikle ilk 6 aylık dönemde kısmen durgunluk sonrasındaki ikinci 6 aylık dönemde ise kuvvetli bir yükseliş olacağı beklentisi ile planlamalarını yaptıklarını dile getirdi. Sektördeki bu dalgalanmalara rağmen, 2022 yılında tamamladıkları kapalı depo yatırımıyla ve saha kapasitesi artışıyla 2023 yılı için müşterilerine daha fazla fayda yaratacakları bir yıl olacağını ifade etti.