Depo otomasyonu pazarı, Amazon ve e-ticaret gerçekleştirme operasyonları olan diğer şirketler tarafından yapılan büyük harcamalar nedeniyle son birkaç yıldır düşüşte. Salgının ilk aylarında meydana gelen e-ticaret artışıyla birlikte, sipariş karşılama operasyonlarına sahip şirketler, DC ağlarını ve bunlarda kullanılan otomasyonu genişletmeye çalıştı ve bu da depo otomasyon sistemi sağlayıcıları için rekor büyümeyi hızlandırdı.

DEPO OTOMASYONU KISA VE ORTA VADEDE DURAKLAMADA, UZUN VADEDE YÜSELİŞTE

Bu son büyümenin büyüklüğü, pazarın 2021'de %28 büyüdüğünü ve gelirlerin 2020'de 28,5 milyar dolardan 36 milyar dolara ulaştığını tespit eden araştırma şirketi Interact Analysis'in yeni bir çalışmasında ayrıntılı olarak açıklanıyor. Interact, 2021'deki yüksek büyümeyi şuna bağlıyor: Şirketler e-ticarette sürekli hiper büyümeye hazırlanıyor, ancak şimdi pandemi koşulları hafiflediğinden ve tüketiciler mağazalara geri döndüğünden, e-ticaret büyümesi yavaşladı ve Amazon da dahil olmak üzere bazı büyük otomasyon alıcıları, DC genişleme planlarını yeniden ölçeklendirerek yanıt verdi.

Interact Analysis, 2022'de karşılaşılan sorunlar nedeniyle 2023'te daha yavaş bir otomasyon büyümesi bekliyor.

Sonuç olarak, Interact Analysis, 2021 ve 2022'ye kıyasla 2023'te otomasyon pazarının büyümesinin yavaşlayacağını, 2023 için yalnızca %2'lik bir büyüme öngörüsünü, ancak ardından 2027'ye kadar daha güçlü bir büyümeye dönüş olacağını öngörüyor. Firmanın Depo Otomasyonu – 2022 raporuna göre 2024 ile 2027 arasında, pazarın, iyileşen makro ekonomik koşulların yanı sıra e-ticaretteki istikrarlı büyümenin de etkisiyle %19 bileşik yıllık büyüme oranında (CAGR) büyüyeceği tahmin ediliyor.

“Dünyanın Beş Kıtasında Raflarımız Yükseliyor” “Dünyanın Beş Kıtasında Raflarımız Yükseliyor”

Interact Analysis araştırma müdürü Rueben Scriven, "Kesinlikle, ambar otomasyonu için uzun vadeli görünüm güçlü, ancak kısa ve orta vadede bazı zorluklar var" diyor.

Büyük zorluklardan biri, bazı büyük depo otomasyonu sağlayıcılarının Amazon'la çok iş yapması ve 2022 sonbaharında Amazon'un, küresel salgında ani artış görüldüğü için sipariş karşılama merkezi ağının oluşumunu yavaşlatmaya karar vermesidir. Interact rakamlarına göre 2021'deki toplam depo otomasyonu pazarının yaklaşık %35'i Amazon'dan geldi, bu nedenle Amazon otomasyon yatırımlarını yavaşlatmaya karar verdiğinde, birçok otomasyon sistemi türünün devreye alınmasıyla ilgili zaman çizelgeleri göz önüne alındığında, bu hemen olmasa da piyasayı doğal olarak azaltıyor.

Scriven, "Geçtiğimiz birkaç yılın siparişleri, 2022'de [otomasyon satıcısı} gelirinde gerçekleşmeye devam ediyor" diyor. "Bu özel büyüme modelinin nedeni, gelirin genellikle sipariş alımını bir yıl kadar geciktirmesi ve sipariş alımındaki yavaşlamayı ancak son zamanlarda görmemizdir."

DEPO OTOMASYONU PAZARI 2021'DEKİ BÜYÜME ORANININ GERİSİNDE KALACAK

Scriven, pazar için sonucun, gelirin 2023'te artmaya devam edeceğini, ancak büyük ölçüde daha mütevazı e-ticaret büyümesine bağlı olarak 2021'deki yüksek büyüme oranının oldukça gerisinde kalacağını söylüyor. Scriven, enflasyon gibi diğer faktörlerin de işin içinde olduğunu söylüyor. Ukrayna'daki savaşın, savaştan önce otomasyon için hızla büyüyen bir bölge olacağı tahmin edilen Doğu Avrupa'daki otomasyon harcamalarını azaltması bekleniyor.

Scriven, "Şirketlerin e-ticaret konusunda biraz fazla yükselişe geçmesi ve e-ticaret satışlarının başlangıçta beklendiği kadar yüksek kalmayacağını fark etmeleri nedeniyle bunu biraz daralma olarak görüyorum ve bu, bu pazarda bir miktar yeniden dengeye neden oluyor" diyor Scriven.

Ancak Interact, uzun vadede e-ticaretin büyümeye devam edeceğine ve elektrikli araç (EV) benimsemesi ve enerji tasarruflu teknolojilere yönelik teşvikler gibi diğer trendlerin EV ve pil tedarik zincirlerinde depo otomasyonuna olan ihtiyacı artıracağına inanıyor. Scriven, ABD pazarında, yeniden paylaştırma ve kıyıya yakın konum eğiliminin de depo otomasyonuna olan ihtiyacı artırmasının muhtemel olduğunu söylüyor. Bu eğilimler, otomasyon sağlayıcılarının ve sistem entegratörlerinin dayanıklı tüketim malları sektörlerinde daha fazla müşteri bulmasına yardımcı olacaktır.

Satıcılar için, diyor Scriven, e-ticaretin yerine getirilmesi dışındaki sektörlere yönelmenin daha istikrarlı bir büyümeye yol açması gerektiğini söylüyor. Ek olarak, yeni otomasyon donanım projeleriyle birleştirilmesi gerekmeyen ancak mevcut sistemleri düzenlemek veya manuel ambar süreçlerini optimize etmeye yardımcı olmak için kullanılabilen yazılım çözümleriyle liderlik etme yeteneği, büyüme için başka bir stratejidir. Scriven, "Entegratörlerin iş kazanmasına izin veren, gerçekten farklılaştırıcı olan yazılım olacak" diyor.

Son olarak, e-ticaret gerçekten küçülmüyor, sadece 2020'nin ikinci yarısında yaşanan değişim hızında genişlemiyor, bu nedenle uzun vadede şirketler e-ticaret gerçekleştirme operasyonlarını daha hızlı ve daha uygun maliyetli hale getirmek için otomasyona yatırım yapmaya devam edecek. .

Scriven, "[e-ticarette] orta büyüme düzeyine geri dönmek, otomasyon pazarı için hala güçlü bir pozitif etki taşıyor" diyor. "E-ticaretin daralmadığı, sadece yavaşladığı gerçeği, bazı satın alma alışkanlıklarının takılıp kaldığını gösteriyor."

Editör: Haber Merkezi