Çin'in Rüzgar ve Güneş Enerjisi Kurulu Kapasitesi 1,206 Milyar Kilovata Ulaştı Çin'in Rüzgar ve Güneş Enerjisi Kurulu Kapasitesi 1,206 Milyar Kilovata Ulaştı

Giderek daha fazla sayıda elektrikli otomobil yollara çıkıyor. Bosch, 2030 yılına kadar Avrupa'da yeni tescil edilen tüm binek otomobillerin yaklaşık yüzde 70'ini elektrikli otomobillerin oluşturacağını tahmin ediyor. Bu, bataryalara ve içerdikleri lityum, kobalt ve nikel gibi hammaddelerin geri dönüşümüne olan talebi artırıyor. Bosch bu amaçla özel makine, ekipman ve yazılımlar geliştirdi. Bosch Grubu şirketi Bosch Rexroth, REMONDIS’in Bosch Grubu TSR Recycling ile Rhenus Automotive'in ortak girişimi olan Battery Lifecycle Company'e batarya modüllerinin boşaltılması ve sökülmesi için Avrupa'nın ilk tam otomatik sistemini tedarik ediyor. Bosch Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Stefan Hartung, “Elektromobilite, ancak batarya üretimi için yeterli ham madde mevcutsa uzun vadede kendini kabul ettirebilir. Geri dönüşüm burada önemli bir rol oynuyor ve çıktımızı sürdürülebilir bir temele oturtmaya yardımcı oluyor: kullandığımızı yeniden kullanıyoruz ve hammaddeleri geri kazanıyoruz.” dedi. Uzmanlar, 2030 yılına kadar Avrupa'nın her yıl 420.000 tona kadar batarya malzemesi için geri dönüşüm kapasitesine ihtiyaç duyacağını tahmin ediyor. Hartung, “Avrupa'da döngüsel bir ekonomi inşa etmek istiyorsak, geri dönüşümü ürün yaşam döngüsüne sıkı bir şekilde entegre etmemiz ve bunu yapmak için gerekli altyapıyı oluşturmamız gerekiyor. Bosch, teknik uzmanlığıyla buna katkıda bulunuyor.” dedi.  

Bosch Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Stefan Hartung, “Elektromobilite, ancak batarya üretimi için yeterli ham madde mevcutsa uzun vadede kendini kabul ettirebilir. Geri dönüşüm burada önemli bir rol oynuyor ve çıktımızı sürdürülebilir bir temele oturtmaya yardımcı oluyor: kullandığımızı yeniden kullanıyoruz ve hammaddeleri geri kazanıyoruz.” dedi.

DÖNGÜSEL EKONOMİNİN YAPI TAŞI OLARAK VERİMLİ GERİ DÖNÜŞÜM

Zorluklar; sınırlı kaynaklar ve geri dönüşüm için artan yasal gereklilikler ile birlikte sayıları giderek artış gösteren elektrikli otomobillerle artıyor. Bosch Rexroth CEO’su Steffen Haack, “Bugün yaptıklarımız yarının rotasını belirliyor. Şu anda araçlarda takılı olan bataryalar 10-15 yıl sonra ömürlerinin sonuna gelmiş olacak. Gerekli geri dönüşüm kapasitesini oluşturmak için bu fırsat penceresini kullanmalıyız.” dedi. Fraunhofer Sistem ve İnovasyon Araştırma Enstitüsü'ne göre, geri dönüşüm için gereken teknik sistemler 2040 yılına kadar yalnızca Avrupa'da 6 milyar Euro’dan fazla yatırımı gerekli kılacak. Geri dönüşüm bu zahmete değecek: optimum geri dönüşüm, bir bataryanın kimyasal elementlerinin yüzde 95'e kadarını geri kazanabilir ve bunları batarya üretim sürecine geri dönüştürebilir. Bosch tarafından geliştirilen otomatik boşaltma sistemi yalnızca geri dönüşümü basitleştirmekle kalmaz, aynı zamanda verimliliği ve güvenliği de artırır. Bir modülü tamamen boşaltmak sadece birkaç dakika sürer. Sistem farklı batarya tasarımlarını tanıyarak kısa devre ve yangın gibi riskleri en aza indirir.

BATTERY LİFECYCLE COMPANY'DE MODEL PROJE

Battery Lifecycle Company, Magdeburg'daki tesisinde Avrupa'nın ilk tam otomatik fabrikasını kuruyor ve teknolojiyi Bosch Rexroth sağlıyor. Tesis, farklı üreticilerin kullanılmış bataryalarını test edecek, tamamen boşaltacak ve sonraki parçalama işlemi için hazırlayacak. Yeni fabrikanın iş parçası taşıyıcılarının her biri, saniyede 18 metre hızla 150 kilograma kadar olan batarya malzemelerini taşıyacak. Bu, sekiz lityum iyon bataryanın elektrikli otomobillerden otomatik olarak boşalmasının 15 dakikadan daha az süreceği anlamına geliyor. Bosch'un otomatik çözümü, geri dönüşüm hızını büyük ölçüde artıracak. Şu anda kullanılan manuel işlemle, bir bataryanın tamamen boşalması 24 saate kadar sürüyor. Magdeburg'daki model proje, bu patentli Bosch boşaltma çözümünü kullanan ilk proje. Batarya modülleri, güvenilir bir süreçte kimyasal olarak devre dışı bırakılarak, sonraki işlemlerin voltaj olmadan gerçekleştirilebilmesi sağlanıyor. Modüllerdeki artık enerji, geri dönüşüm sistemini çalıştırmak için kullanılabilir. Buna ek olarak tesis, esnek, modüler transfer sistemleri ve ctrlX AUTOMATION kontrol platformu da dahil olmak üzere yerinde batarya üretimi için kanıtlanmış Bosch endüstriyel teknolojisini kullanacak. Battery Lifecycle Company tesisi her yıl 15.000 tona kadar batarya malzemesini geri dönüştürecek. Fabrikanın 2023 yazında faaliyete geçmesi planlanıyor.

GERİ DÖNÜŞÜM İÇİN BOSCH ENDÜSTRİYEL TEKNOLOJİSİ

Bosch, batarya üretimi için otomasyon ve üretim teknolojisi geliştirme konusunda uzun yıllara dayanan bir deneyime sahip. Tüm saygın Alman otomobil üreticileri ve dünya genelindeki birçok batarya üretim tesisi, Bosch endüstriyel teknolojisini kullanıyor. Bosch, batarya üretimi değer zinciri boyunca portföyünü sürekli olarak genişletiyor. Şirket, çalışanlar ve sistem entegratörleri ile birlikte dünya genelinde pazarlanan batarya geri dönüşümü için özel olarak donanım ve yazılım geliştirdi. Tam otomatik batarya modülü boşaltma istasyonlarına ek olarak, bunlar arasında teknik analiz ve güvenli batarya sökme için ergonomik olarak esnek iş istasyonları, farklı ağırlık sınıflarındaki bataryaları taşımak için taşıma sistemleri ve çeşitli işlem adımlarında çalışanlara rehberlik eden yazılımlar yer alıyor. Bosch ayrıca bataryaların durumu, malzeme menşei ve işleme durumu için bir takip ve izleme çözümü sunuyor.

 
 

Editör: Haber Merkezi