İnşaat ve Malzeme

ÜRETİM FAALİYETLERİMİZDE ODAK NOKTAMIZ SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK OLMALI

Başergün Boya ve Kimya A.Ş. Pazarlama Direktörü Burcu Güngör Özdemir, "CUBO olarak üretim faaliyetlerimizi sürdürülebilirlik politikalarına uygun gerçekleştiriyor ve daha inovatif ürünler üretmek için çalışıyoruz" dedi.

CUBO markası ile ülkemizin en geniş ürün yelpazesine sahip üretici firmalarından biri olan Başergün Boya ve Kimya A.Ş., boya grubunda inşaat ve sanayi boyaları üretimi gerçekleştiriyor. Yalıtım grubunda ise ısı ve su yalıtım sistemleri üretimi olan firma, yapı kimyasalları grubunda da seramik yapıştırıcıları, teknik ürünler, zemin kaplamaları, zemin güçlendirmeleri ve bina güçlendirmeleri üretimiyle sektöre çözümler sunuyor. Tüm bu ürün gruplarına ek olarak, CuboArte isimli geniş bir ürün çeşitliliğine sahip, sektörde efekt boya grubu olarak ifade edilen dekoratif boya ve kaplamaları da ürünleri arasında yer alıyor. Kısaca yapının temelinden bitimine o yapı için gerekecek tüm çözümleri üreten Başergün Boya ve Kimya A.Ş.’nin Pazarlama Direktörü Burcu Güngör Özdemir, sorularımızı yanıtladı.

“YIL SONUNA KADAR CuboArte ÜRÜN GRUBUMUZDAKİ YENİ ÜRÜNLERİMİZİ LANSE EDECEĞİZ”

2023 yılında pazarda nasıl bir strateji izleyeceksiniz? Gündeminizde yeni yatırım, ürün ya da pazar arayışları var mı?
Boya grubunda yeni renk alternatiflerimizi hazır bir şekilde piyasaya sürdük. Efekt boya ürün grubumuza birçok yeni seçenek sunacağımız bir yıl olacak. Bu konuda Ar-Ge çalışmalarımız devam ediyor. Planlarımız arasında yıl sonuna kadar CuboArte ürün grubumuzdaki yeni ürünlerimizi lanse etmek var. Ürün gruplarımızdaki bu çalışmalara ek olarak tabii ki yatırımlarımız sürüyor. CUBO konsept bayilerimizden ilkini Samsun’da açmıştık. Yine konsept bayi çalışmalarımıza da devam edeceğiz. Yerli üretici olarak en büyük hedefimiz hem iç pazarda hem dış pazarda, pazar payımızı artırmak. İhracatta ülke sayısını ve tabii ki mevcut pazar payımızı genişletmeye yönelik çalışmalarımız olacak. Artacak taleplere zamanında yanıt verebilmek ve satış sonrası müşteri memnuniyetini artırmak için elbette gerekli durumda tesis yatırımlarına ve operasyonel süreçlerimizi iyileştirmeye devam edeceğiz.

“İHRACATTA YÜZDE 40 ORANINDA BÜYÜME HEDEFLİYORUZ”

Dış pazar çalışmalarınız hakkında bilgi verir misiniz?
CUBO ürünlerimizle, Malta, Irak, Moritanya, Fransa, Rusya, Türkmenistan, Almanya, Macaristan, Yemen, Amerika Birleşik Devletleri, Hollanda, Filistin, Gürcistan, Bulgaristan, Belçika, Cibuti, Sierra Leon, Çekya ülkelerine olmak üzere toplam 18 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Büyümemizle orantılı olarak ihracat payımızı da artırmaya devam ediyoruz. İhracatta yüzde 40 oranında büyüme hedefliyoruz. Bu ülkeler arasına her kıtadan yeni ülkeleri dahil ederek ihracat sınırlarımızı genişletmeyi amaçlıyoruz.

“BOYADA TERCİH EDECEĞİNİZ RENK MEKANIN KİMLİĞİNİ OLUŞTURMADA ÖNEMLİ FAKTÖR”

Boya, hem iç hem de dış mekânın en önemli tasarım malzemelerinden biri. Sizce mekân kimliğinin oluşumunda boyanın önemi nedir?
Çok büyük önem taşıdığını düşünüyorum. İç dekorasyonun en önemli argümanlarından birisi renk. Duvarlar yaşam alanlarımızı kaplayan en geniş yüzeyler aslına bakarsanız. Bu da onu değişim için en etkili konuma getiriyor. Duvarlarınızda yapacağınız bir değişim, aynı mobilyalarla size farklı bir ortam sunabiliyor. Ayrıca rengin canlılar üzerindeki etkisi bilimsel olarak da kanıtlanmış durumda. Coşkulu mu, cesur mu, huzurlu mu, sakin mi, canlı mı, dingin mi, gösterişli mi, naif mi her türlü duyguyu iç mekân için seçeceğiniz renkle o mekâna taşıyabilirsiniz. Kısacası tercih edeceğiniz renk hem sizin kimliğiniz hakkında bilgi verir hem de mekânın kimliğini oluşturmada önemli faktörlerden biridir.

“RENGİN ARTIK SINIRI YOK”

Konut yapılarında daha çok hangi renkler tercih ediliyor?
İnternetin çok yoğun kullanılmadığı dönemlerde renk seçimi bölgelere ve o bölgenin iklim yapısına göre değişiklik gösteriyordu. Özellikle son 8-10 yılda kadınların evlerini boyatmada daha fazla rol almaları ile birlikte böyle bir trend hızla oluşmaya başladı. Dekorasyon dergileri ve uzmanların sosyal medyadaki benzer içerikleri artık değişimin, dönüşümün tüm bölgelere yayılmasını sağlıyor. Rengin artık sınırı yok. Renklendirme sistemleri de bu alanda sektöre büyük hizmet sunuyor. Ancak yine de toplumun büyük çoğunluğu tercihini fazla riske girmemekten yana kullanıyor. Bir dönem gri tonlar çok revaçtaydı. Son dönemde griler yerini daha sıcak tonlara bıraktı diyebiliriz. Zamanla yer yer evlerimizde daha koyu daha cesur renkler görebiliriz. Bu konuda biz de evinde yenilik arayanlar için gerek her yıl yenilediğimiz kartelalarımızla yeni trend oluşturacak renklere yer veriyoruz gerekse CUBO sosyal medya hesaplarımızdan takipçilerimizi daha cesur renkleri kullanabilecekleri dekorasyon önerileri paylaşıyoruz.

“TÜRKİYE BOYA SEKTÖRÜNDE TOPLAM 168 ÜLKEYE İHRACAT GERÇEKLEŞTİRMEKTEDİR”

Türkiye, Avrupa’nın en büyük 5. boya üreticisi konumunda bulunuyor. Sektörün gelişimi hakkındaki görüşlerinizi öğrenebilir miyiz?
Türkiye’de boya sektörü, uluslararası standartlara uygun kaliteli ürünleriyle gerçekleştirdiği ihracat ile Avrupa’da; Almanya, İngiltere, Fransa ve İtalya’dan sonra en büyük beşinci boya üreticisi konumundadır. Türkiye boya sektöründe toplam 168 ülkeye ihracat gerçekleştirmektedir. Sektörümüz 164 milyar dolarlık dünya boya endüstrisinin yaklaşık yüzde 2’sini karşılamaktadır. 2000’li yıllarda sektörel ihracatta sürekli bir artış yaşanırken son birkaç yılda dünyada ve Türkiye’de gerçekleşen hem ekonomik gelişmeler hem de ekonomiyi etkileyen gündem maddelerinden dolayı bir durgunluk yaşanmıştır. İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) tarafından paylaşılan veriler de bu durgunluğu desteklemektedir.
Yapılan çeşitli ekonomik analizler ise küresel boya pazarının ekonomik ve ticari değerinin 2010-2030 yılları arasında, yılda ortalama yüzde 3,5 büyüme göstereceğini öngörüyor. Sektörde bu büyümenin sağlıklı bir şekilde gerçekleşebilmesi için küresel boya pazarının gelişimini etkileyen en önemli faktörlerden birinin sürdürülebilirlik olduğu göz ardı edilmemelidir. Ve tüm faaliyetler sürdürülebilirlik politikalarına uygun sürdürülmelidir.
Araştırmalar da gösteriyor ki sürdürülebilirlik konusunun tüketiciler üzerindeki hassasiyeti gün geçtikçe artmaktadır. Türkiye’nin boya sektöründe sürdürülebilir bir büyüme kaydedebilmesi için, dışa bağımlılığın azalması da önemli etkenlerdendir. Uzun vadede dışa bağımlılığın ortadan kalkması gerekmektedir. Bunun da, ülkemiz yeraltı kaynaklarını ve teknolojisini sektöre nasıl kazandırabiliriz düşüncesiyle yola çıkarak, üniversitelerle sanayicilerin iş birliği yapmasıyla mümkün olabileceğini düşünüyorum. Gelişen teknolojiler ile AR-GE ve inovasyona yapılan yatırımlar uzun ömürlü ürünler ile boya üretiminin kalitesini daha da artıracaktır. Bu çalışmalar sürdürülürken ekosisteme verilen zarar da minimum seviyelere indirgenecektir.
Bizler de CUBO olarak üretim faaliyetlerimizi sürdürülebilirlik politikalarına uygun gerçekleşiyor ve daha inovatif ürünler üretmek için çalışıyoruz.