Yetkililere göre, kış aylarında kombilerin verimli ve güvenli çalışması için düzenli bakım şart. Ancak internet üzerinden ulaşılan, yetkili olup olmadığı bilinmeyen servislerin yarattığı mağduriyetler her geçen gün artıyor. Konuyla ilgili bilgi veren Vaillant Türkiye Genel Müdürü Alper Avdel, “Doğal gaz kullanıcılarının her yıl düzenli bakım yaptırmaları gerekiyor. Bu hizmetin, markaların eğitimli ve yetkilendirilmiş servislerinden alınması büyük önem taşıyor” dedi.
Avdel, tüketicilerin hizmet aldıkları kişilerin mesleki yeterlilik belgelerini kontrol etmeleri, servis formlarındaki iletişim bilgilerini doğrulamaları ve aldıkları hizmet karşılığında fatura talep etmeleri gerektiğini vurguladı. Ayrıca, sahte servislerin özellikle internet üzerinde ücretli reklamlarla kendilerini yetkili gibi göstererek tüketicileri yanılttığına dikkat çekti.
Can Güvenliğini Riske Atıyor
Yetkililer, sahte servislerin düşük maliyetle hizmet sunduğunu iddia etmesine rağmen, yanlış uygulamalar nedeniyle baca problemleri, gaz kaçakları gibi ciddi güvenlik risklerinin ortaya çıkabileceğini belirtiyor. Ayrıca, bu servislerin çoğunun sabit bir adresi ya da vergi kaydı bulunmadığı için yaşanan mağduriyetlerde hukuki süreçlerin de zorlaştığı ifade ediliyor.
Tüketicilerin mağduriyet yaşamaması için, yetkili servis bilgilerini markaların çağrı merkezlerinden veya www.servis.gov.tr gibi resmi kaynaklardan doğrulamaları öneriliyor.