Yarınlara yaşanabilir bir dünya bırakabilmek için sürdürülebilirlik alanındaki stratejilerini büyük bir kararlılıkla uygulayan Henkel, 2020 itibarıyla çevresel ayak izini yüzde 39 oranında azaltmanın yanı sıra ambalajlarının da yüzde 89 oranında geri dönüştürülebilir olmasını sağladı.

YÜZDE 39 AZALTTI

Sürdürülebilirlik stratejilerini ve hedeflerini sürekli olarak düzenleyen, kapsamını genişleten firma, sürdürülebilirlik stratejisi kapsamında global ayak izini azaltmayı amaçlıyor.

Bu amaçla 2010 yılında oluşturulan stratejide, 2020 yılı sonuçları 2030’a giden yolun yarısına gelindiğine ve 2020 için koyulan yüzde 30 oranında azaltma hedefinin gerçekleşmesinin ötesinde, kayda değer bir seviyede ilerleme sağlandığı anlamına geliyor.

Genel ölçekte, şirket çevresel ayak izini karbondioksit salınımı, atık ve su olmak üzere üç farklı boyutta yüzde 39 oranında azaltmayı başardı.

"LİDER POZİSYONUMUZU GÜÇLENDİRMEYİ AMAÇLIYORUZ"

Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Henkel CEO’su Carsten Knobel, “Bizim için sürdürülebilirlik sadece uzun zamandır süregelen geleneğimizin bir parçası değil, aynı zamanda ‘Amaca Yönelik Büyüme’ için stratejik gündemimizin de önemli bir unsuru. 2010’da, uzun vadeli sürdürülebilirlik stratejimizi ve 2030’a kadar uzanan hedeflerimizi belirlemiştik. O zamandan bugüne ortaya koyduğumuz ilerlemeden dolayı gurur duyuyoruz. Hedeflerimizin çoğunu gerçekleştirmenin yanı sıra, bazı hedeflerimizde daha da ileri gitmeyi başardık. Tüketici ve endüstriyel iş birimlerimizde hayata geçirdiğimiz sürdürülebilir inovasyonlarla, sürdürülebilirlik alanındaki lider pozisyonumuzu güçlendirmeyi ve içinde bulunduğumuz piyasaların büyümesinden daha fazla değer yaratmayı hedefliyoruz.” dedi.

HEDEFİ YÜZDE 100'E ULAŞMAK

Firma aynı zamanda döngüsel bir ekonominin gelişimini aktif olarak teşvik ediyor ve ambalajlama için iddialı hedeflerine yönelik çalışmalarını sürdürüyor.

Bu doğrultuda 2020 sonuna gelindiğinde yaklaşık yüzde 89 oranında gerçekleştirmeyi başardığı ürün ambalajlarındaki geri dönüştürülebilirlik hedefini 2025 yılı için yüzde 100 olarak belirledi.

Halihazırda firmanın bünyesindeki birçok marka geri dönüştürülmüş materyallerden üretilmiş ambalajlar kullanıyor.

Şirket, 2020 sonunda yaklaşık yüzde 15 seviyesinde olan tüketici ürünlerinde kullanılan geri dönüştürülmüş plastik oranını ise, 2025’e kadar dünya genelinde yüzde 30'un üzerine çıkarmayı hedefliyor.