1985 yılında kurulan ODE Yalıtım, 1988 yılında yalıtım sektörüne odaklanma kararı aldı ve 1996 yılında ise üretici kimliğine kavuşarak yapı ve teknik yalıtım olmak üzere iki ana kategoride üretim yapmaya başladı. Bugün 6 modern üretim tesisi ve 4 binden fazla ürün çeşidiyle yalıtım sektörünün önde gelen üreticileri arasında yer alan ODE Yalıtım, ürünlerini 6 kıtada ve 75'in üzerinde ülkeye ihraç ediyor. ODE Yalıtım ayrıca İklimlendirme Sanayi İhracatçıları Birliği (İSİB) tarafından verilen İhracatın Liderleri Ödül Töreni’nde “Yalıtım Malzemeleri İhracatı” kategorisinde 2022 ve 2023 yıllarında birincilik ödülüne layık görüldü.
"2024 KRİTİK BİR DÖNÜM NOKTASIYDI"
Kauçuk köpüğü ürün grubundaki kapasite kullanım oranımızı yüzde 20 artırdık.
ODE Yalıtım Yönetim Kurulu Üyesi Ozan Turan, 2024 yılını değerlendirirken, 2025 hedeflerine ilişkin de açıklamalarda bulundu.
2024 yılının ODE Yalıtım için büyüme, yenilik ve stratejik planların şekillendirildiği önemli bir yıl olduğunu söyleyen Turan, "Hem yurt içinde hem de yurt dışında istikrarlı bir büyüme gerçekleştirdik. Kauçuk köpüğü ürün grubunda yurt içinde ve yurt dışında pek çok önemli projeye imza attık ve kauçuk köpüğü ürün grubundaki kapasite kullanım oranımızı yüzde 20 artırdık. Ürünlerimiz, şehir hastaneleri, havalimanları, kampüsler ve alışveriş merkezleri gibi prestijli yapılarda tercih edildi.
İhracatta oldukça güçlü bir yıl geçirdik. Global pazardaki etkimizin ve uluslararası alanda bilinirliğimizin daha da artırdık. Özellikle Avrupa’nın talep ve ihtiyaçlarına uygun hale getirdiğimiz ürünlerimiz, Avrupa’da bizi daha da güçlendirdi.
Ürün bazında bitümlü membran grubunda önemli bir ivme yakaladık. Bu kategoride yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Batı Avrupa, Orta Doğu ve Pasifik pazarlarında satış hacmimizi bir önceki yıla göre artırdık.
2024 yılı, aynı zamanda 2030 hedeflerimizi belirlediğimiz kritik bir dönüm noktasıydı. Bu süreçte, Avrupa’daki pazar payımızı büyütmeyi ve yeni iş birlikleri geliştirmeyi hedefledik. Bu hedeflerin temel odak noktaları ise 'sürdürülebilirlik', 'insan kaynağı' ve 'dijitalleşme' olacak. Bu üç alana yapacağımız yatırımlar, gelecekteki büyümemizin temellerini atacak." şeklinde konuştu.
YENİ İŞ BİRLİKLERİNE HIZ VERDİ
2025 yılı hedeflerine ilişkin de açıklamalarda bulunan Turan, "Bu yıl 40’ıncı yılımızı kutluyoruz. Dolayısıyla oldukça yoğun bir yıla giriş yaptık. 2025’te faaliyet gösterdiğimiz pazarlarda büyümeye devam edeceğiz. İngiltere pazarındaki faaliyetlerimizi büyütmek en büyük hedeflerimizden. Özellikle Avrupa'daki varlığımızı güçlendirmek için yeni iş birlikleri kurma çalışmalarına hız verdik. Orta Avrupa'da kurmayı planladığımız ikinci ülke müdürlüğümüzle bu pazarda derinleşmeyi hedefliyoruz.
Ayrıca hedeflerimiz arasında yeni ürün gruplarıyla kategoriyi büyütmek, müşteri ihtiyaçlarına en hızlı çözümü sunabilmek, mevcut ürün grubunda verimliliği artırarak paydaşlarımızla daha yakın ilişkiler kurmak, markaya yönelik pazarlama faaliyetleri ile sadakat duygusunu artıracak planlamaların yanı sıra dijitalleşme ve sürdürülebilirlik teması ana başlıklarında projeler geliştirmek bulunuyor." diyerek sözlerini tamamladı.