YAPILAN YATIRIMLARLA YILDA 1 MİLYON MODÜL ÜRETMEYİ HEDEFLİYOR
Üretim tesisleriniz ve üretim kapasiteniz hakkında bilgi verebilir misiniz?
ORKA Banyo olarak, bugün 100 bin m² açık alan ve 40 bin m²'lik kapalı alanda üretim gerçekleştiriyor, entegre üretim tesisimizde 1 milyona yaklaşan kapasitemiz ile dünya çapında bir marka olarak faaliyet gösteriyoruz. Kapalı alanımız 2 farklı binadan oluşuyor. Hammadde depolarının bulunduğu 20 bin m² alanda son teknolojiye sahip makine ve makine parkurlarının yanı sıra montaj ve boya hattımızla esnek ve çevik bir üretim gerçekleştiriyoruz. Lojistik depo binasında ise 20 bin m² alanı ve yaklaşık 100 bin adet banyo dolabını depolama kapasitesiyle 9 adet yükleme rampası bulunuyor. Lojistik binanın ön kısmında yer alan bin 200 m² showroomda da 70 adet Orka ürün ailesi sergileniyor. Tek vardiyada günlük 2 bin 600 modül, yıllık 750 bin modül banyo dolabı üretiliyor. Yapılan yatırımlarla da yılda 1 milyon modül hedefleniyor.
YURT İÇİNDE 450 BAYİDE VE YAPI MARKET ZİNCİR MAĞAZALARINDA ÜRÜNLERİ SATILIYOR
Ürün gamınız ve çeşitliliğiniz konusunda neler söylemek istersiniz?
Bugün, yurt içinde 450 bayide ve iç pazarda yer alan yapı market zincir mağazalarında ORKA Banyo ürünleri satılıyor. Tasarım ve malzemeye göre ürünlerimiz segmente edilerek Only, Rate, Karma, Amorf olmak üzere 4 koleksiyondan oluşuyor.
Amorf koleksiyonu A+ hedef kitle için Orka tasarım ekibinin tasarladığı ürün gruplarından, Rate koleksiyonu A hedef kitle için avangart, modern ve klasik ürün tasarımlarının yer aldığı üst segmente hitap eden ürünlerden oluşuyor.
Only koleksiyonu, B ve B+ hedef kitle için orta segment modern tasarımları içerirken, Karma koleksiyonunda ise C+ hedef kitle için orta segment ürünler yer alıyor.
Aynı zamanda C ve C+ hedef kitleyi hedefleyerek üretim kapasitemizi ve hızımızı yansıtan Friendly serisiyle de banyo mobilyası pazarını domine ediyoruz.
Designer Serisi de tamamen A+ müşteri segmenti için üretilip farklı konumlandırma, satış yöntemleri ile pazara sunuluyor.
Diğer bir markamız olan Orka Plus bünyesinde de ürünlerimizin tasarımlarına uygun banyo armütürler, duş setleri ve banyo aksesuaları bulunuyor.
CİROSUNUN EN YÜZDE 10'UNU YATIRIMLARA AYIRIYOR
ORKA Banyo'nun başarısının altında yatan en önemli nedenler sizce nelerdir?
ORKA Banyo olarak, kurulduğumuz günden bu yana dünya markası olma vizyonu ve sürdürülebilir büyüme stratejisi ile teknoloji ve inovasyona ara vermeden yatırım yapıyor, ürün gamımızı sürekli geliştiriyoruz. Bir evin en zor alanı olan banyoya yönelik üretim gerçekleştiriyor, ıslak alanlarda mobilya üretiminin zor bir iş olmasının yanında uzmanlık da gerektirdiğini biliyoruz. Bu yüzden endüstriyel üretimi el işçiliği ile birleştirip emek vererek yaptığımız işte her daim uzmanlaşmayı amaçlıyor, dünyaya banyo mobilyası satmak için üretime, inovasyona, tasarıma ve insan kaynağına yatırım yapıyoruz. Her yıl istikrarlı bir şekilde büyüyor, ciromuzun en az yüzde 10’unu yatırımlara ayırıyoruz. Gerçekleştirdiğimiz yatırımlarla da pazardaki gücümüzü ortaya koyuyor, üretim alt yapısı güçlü ve kaliteli üretim yapan firmamızın her koşulda büyümeye devam ettiğini görüyoruz. Bu sayede bugün, banyo mobilyası sektöründe dünyada sayılı firmalardan biri olduğumuzu söyleyebilrim.
İHRACATININ YÜZDE 60'INI AVRUPA'YA YAPIYOR
İhracat konusunda nasıl bir strateji izliyorsunuz? Bu konuda bugün geldiğiniz nokta nedir? Kaç ülkeye, üretiminizin ne kadarını ihraç ediyorsunuz?
Kaliteli, tasarım odaklı, çevreci ve fonksiyonel ürünlerimizle 30 yıldır sektörde güven ilkesi ile faaliyet gösteriyoruz. Üretim gücümüzü pazardaki liderliğimizle birleştirerek gelecek 5 yıllık planımızı ihracat pazarlarında büyümek ve teknolojik yatırımlarla inovatif ürünleri hayata geçirmek olarak belirledik. Üretimimizin yüzde 40’ını ihraç ediyor, 87 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Hollanda, Almanya gibi Avrupa ülkeleri başta olmak üzere Balkan Ülkeleri, Rusya, Ukrayna, Hırvatistan, İngiltere, Malta, Slovakya, Suudi Arabistan, Katar, Irak, Fas, Kuveyt, Cezayir güçlü olduğumuz pazarlar arasında yer alıyor. Toplam ihracatımızın yüzde 60’ını Avrupa’ya, yüzde 12’sini Orta Doğu’ya, yüzde 8’ini Afrika’ya, yüzde 10’nunu Asya’ya, diğer pazarlara da yüzde 10’nunu ihraç ediyoruz.
2023'ÜN İKİNCİ YARISINDA ABD PAZARINDA DA YER ALACAK
ABD pazarında şirket kurup Amerika pazarına girme hedefinize ulaşabildiniz mi?
Pandemi dönemi ve sonrasında bir takım strateji değişikliğimiz oldu. Olası riskleri yeniden değerlendirip önceliklerimizi gözden geçirdik, fizibilite ve alt yapı hazırlıklarını önemsedik. Bu sebeple tedarik ve üretim, lojistik alt yapı, pazar analizi, depolama ve sevkiyat, showroom, portföy oluşturma gibi pazarı ilgilendiren kısımları daha fazla gündemimize aldık. ABD pazarına yönelik hazırlıklarımızı da bitirmek üzereyiz, bu yılın ikinci yarısında Orka Banyo olarak bu pazarda yer alacağız.
MİNİMAL YAKLAŞIMLAR DAHA DA ÖN PLANDA OLACAK
Banyo mobilyaları sektöründe 2023'ün tasarım trendleri sizce neler olacak?
Son dönemde sürdürülebilir banyolar öne çıkıyor. Banyoda sürdürülebilir akıllı, su tasarrufu ve enerji sağlayan bir kombinasyonla geleceğin konsepti olarak dikkat çekiyor. Tasarruflu ürünler, çevre dostu endüstriyel üretim, sürdürülebilir malzemeler ve kalıcı tasarım aynı zamanda doğa ile iç içe olma duygusunu da taşıyor. Ancak tüketici için artık yeterli olmuyor. Bu nedenle sürdürülebilir banyo kavramı, gösterilen fikirlerin temeli olarak sıfır atık gibi tüketici eğilimlerinin kapsayıcı toplumsal bağlamına yerleştiriliyor. Banyo, evin estetik ve işlevselliğin bir arada olması gereken bir alanıdır. Bir banyoyu 2023'ün yeni trendleriyle donatmak için hafiflik ve özgünlük olmak üzere iki temel kavramla ilerlemek gerekiyor. Amaç; banyoyu fark oluşturan ayrıntılarla dolu sıcak ve aydınlık bir ortam yaratmak. 2023 yılının banyo trendleri arasında minimal yaklaşımlar bu yıl daha da ön plana çıkacak. 2022 yılı ile hayatımıza giren doğanın pastel renkleri etkisini sürdürecek. Banyo artık bağımsız bir alan olmaktan çıkıp evin diğer alanlarıyla birlikte tasarımda aynı dili konuşacak. Ahşabın sıcaklığı ve içindeki sıcak tonları lake ile birleştirerek daha fazla lake renkleri içinde göreceğiz.
YEŞİL VE AKILLI FABRİKA OLMA YOLUNDA İLERLİYOR
Üretimde kullandığımız malzemelerin çevre dostu, enerjinin yenilenebilir olmasına özen gösterip uluslararası platformda "Yeşil Mutabakat" çerçevesinde karbon ayak izini azaltmaya yönelik sürekli yeni çalışmalar yaptığınızı biliyoruz. Bu anlamdaki çalışmalarınızda geldiğiniz son nokta nedir?
Kurulduğumuz günden bu yana gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakabilmek için; üretimde kullanılan malzemelerin çevre dostu ve enerjinin yenilenebilir olmasına, atıklarımızın yasa ve mevzuatlara uygun olarak bertarafının sağlanmasına dikkat ediyoruz. Çevresel etkilerimizi azaltmayı, kirliliği önlemeyi, çevremizi korumayı, uygunluk yükümlülüklerini yerine getirmeyi, çalışanlarımızı eğitimlerle bilinçlendirerek çevre yönetim sistemimizi sürekli geliştirmeyi şirket kültürümüzün bir parçası olarak görüyor, bu konuda hem tüketicilere hem de çalışanlarımıza öncülük ve liderlik yapmak için adımlar atıyoruz.
Aynı zamanda sahip olduğumuz sertifikalar kapsamında yasal olmayan ağaç veya orman ürünlerinin kesimi veya ticaretinin yapılması, ormancılık operasyonları sırasında yüksek koruma değerli ormanların tahrip edilmesi, genetiği değiştirilmiş organizmaların kullanılması, geleneksel hakların ve insani hakların ihlali, doğal orman alanlarının platasyonlara veya orman dışı arazilere dönüşümü, ormancılık operasyonlarında, çalışma temel prensipleri ve hakları üzerinde Uluslararası Çalışma Örgütü deklarasyonunda tanımlanan Temel Sözleşmeleri’nin herhangi birinin ihlali konularında da herhangi bir faaliyette bulunmuyor ve bulunmamayı taahhüt ediyoruz. Yeşil Fabrika ve Akıllı Fabrika olma yolunda uygun adımlar atma hedefiyle; 2021 yılında lojistik binamızın çatısında GES projesi yatırımımızı gerçekleştirdik. 2022 yılında yükselen enerji maliyetleri ile bu yatırımın ne kadar doğru yatırım olduğunu gördük. Başlatılan proje dahilinde yatırımlarımızı artırarak bugün 3 bin 500 kw’lık kapasiteye ulaştık. Öte yandan yağmur sularının depolanması ve peyzaj sulamada kullanılması yönünde de çalışmalarımıza devam ediyoruz.