MICHELIN 2021’DE SATIŞLARINI ARTIRDI

Michelin, 2021 senesinde satışlarını yüzde 16,3'lük artışla 23 milyar 795 milyon avroya yükseltirken, net gelirini ise 1 milyar 220 milyon avro artışla 1 milyar 845 milyon avroya çıkardı

Michelin, 2021 yılı sonu finansal sonuçlarını duyurdu. Buna göre Michelin grubu, 2 milyar 966 milyon avroluk segment faaliyet geliri kazandı.

Bahse konu olan dönemde grubun satışları yüzde 16,3'lük artışla 23 milyar 795 milyon avroya yükselirken, net geliri ise 1 milyar 220 milyon avro artışla, 1 milyar 845 milyon avro şeklinde gerçekleşti.

Lastik satış adetleri yüzde 11,8 oranında, lastik dışı satışları ise yüzde 7,7 oranında artış kaydetti. Otomotiv segmentinde 18 inç ve üzeri lastiklerdeki pazar payı kazanımları sayesinde, olumlu orijinal ekipman/değişim iş kolu karması grubun teknolojik inovasyon alanındaki önemli pozisyonunu korudu.

Grubun duturulmuş olan2021 performansı, "Michelin in Motion" stratejik planının üç önemli sac ayağını oluşturan "Çalışanlar", "Karlılık" ve "Gezegen" için belirlenen 2030 hedefleri ile uyumlu oldu. Yönetim pozisyonunda görev alan kadınların oranı yüzde 28,9'a yükselirken, işletme sermayesi üzerinden yüzde 10,3 oranında getiri elde edildi. "Race to Zero" anlaşmasının imzalanmasıyla beraber çevre taahhütleri sağlamlaştırıldı.

GÜCÜNÜ VE ESNEKLİĞİNİ KANITLADI

Açıklamada görüşlerine başvurulan  Michelin Grubu CEOsu Florent Menegaux, şöyle konuştu:

"Michelin, 2021 yılında bir yandan çalışanlarını korumaya yönelik önceliğini sürdürürken diğer yandan son derece zorlu koşullarda oldukça iyi sonuçlar elde etti. Karşılaştığımız birçok zorlukla her gün başarılıyla mücadele eden tüm çalışanlarımıza içtenlikle teşekkürlerimi sunuyorum. Elde ettiğimiz sonuçlar bize grubumuzun gücünü ve esnekliğini bir kez daha kanıtladığını gösteriyor. Michelin in Motion stratejimizin kesintisiz olarak uygulanması konusunda çalışmalarımızı sürdüreceğiz." (AA)