Sürat Kargo Genel Müdürü Cem Oğuz, şirket olarak toplam iş hacimlerinin %80’inin e-ticaret gönderilerinden oluştuğunu belirtti. Bu talebi karşılayabilmek için kargo şirketinden teknoloji şirketine dönüşme sürecine girdiklerini söyleyen Oğuz, “Değer yaratma süreçlerinde pazarın büyüyen yapısına entegre olma, öncülük etme ve pazaryerleriyle iş birliklerine gitme önceliğimiz var. Müşteriden talep gelmeden biz müşteriye yol gösterme, pazarı dönüştürmeye liderlik etmek istiyoruz. Tüm yatırımımızı bu vizyon doğrultusunda yapıyoruz. Dijitalleşiyor, veri temelli karar alıyor, yeni nesil platformlara yatırım yapıyoruz.” dedi.

“SÜRAT SERVİS PLATFORMU’NU KURDUK”

Oğuz, şirkette gerçekleştirdikleri dijitalleşme ve yapay zeka uygulamalarını şöyle anlattı: “Yeni teknolojiler ve yapay zekanın sektörümüze entegrasyonu çok memnuniyet verici. Ancak biz dijitalleşme, yapay zeka uygulamalarından bahsederken insanı dışarıda bırakan bir süreçten söz etmiyoruz. Bir yandan teknolojiyle hız kazanırken, bir yandan da daha fazla insanı sisteme dahil ediyoruz. Yeni geliştirdiğimiz Sürat Servis Platformu (SSP)’ndan de bahsetmem gerek. Bu platform yoluyla canlı kurye konum takibi yapabiliyoruz. Pinleyerek veya okutma sırasına göre rotalama, teslimat anına kadar teslim zamanını güncelleme ve Süratli Esnaf Noktalarımıza (SEN) dinamik yönlendirmeyi gerçekleştirebiliyoruz. SSP platformu bize ayrıca anlık kurye performans takibi, gerçek devir ve teslim zamanı, teslimat anına kadar teslim yeri güncelleme, müşteri anket sonuçları takibi gibi imkanlar sunuyor. Bunun yanında, e-ticaret lojistiğinde regülasyonların sektörümüzün önünü açmasından çok memnun olduğumuzu söylemek isterim. Yakın döneme kadar teslimatta kimlik numarası alınması zorunluluğu vardı, imza gerekiyordu. Bugün artık o zorunluluk da yok. İşte dijitalleşme sadece hız kazandırmıyor, aynı zamanda kişisel bilgilerin korunması konusuna da katkıda bulunuyor.”

HIZLI BÜYÜME DÖNEMİ

Sürat Kargo olarak son yıllarda teknolojiyle birlikte çok hızlı bir büyüme dönemine girdiklerini vurgulayan Oğuz, 2024 ve 2025 yılı karşılaştırmalarıyla birlikte bu yıla ilişkin hedeflerini de şöyle anlattı:

Yıllık gönderi adetlerimizde 2024 yılında bir önceki yıla göre %7 büyüme gerçekleşti ve esas büyümemiz son çeyrekte, bir önceki yılın aynı çeyreğine göre %20’ye ulaştığını görüyoruz. 2020 yılından bugüne baktığımızda ise artış %50’ye yakın. Bu, bizim sektörümüz için çok ciddiye alınması gereken bir büyüme oranı. Bunu operasyonlarımızdaki iyileştirmeler ve dijitalleşme ile sağladık. 2025 yılı ilk çeyrek verilerine baktığımızda ise günlük gönderi sayımızın geçen yıla göre %15’in üzerinde arttığını görüyoruz. Geçtiğimiz yıl ilk çeyrekte 3040 bin olan günlük gönderi sayımız bu yıl 400 bin seviyesine oturdu. Bu sayede de yıllık 100 milyonun üzerinde müşterimizin zilini çalıyoruz.”

Galata Taşımacılık’a Turkish Cargo’dan Ödül
Galata Taşımacılık’a Turkish Cargo’dan Ödül
İçeriği Görüntüle

YURT DIŞI OPERASYONLARI DA BÜYÜYOR

E-ticaret sektörünün yurt dışı operasyonları konusunda da kendilerini ihracat elçisi olarak gördüklerini belirten Oğuz, “Hedefimiz Türkiye merkezli ama global hedefli teslimat yapımızı güçlendirmek. Doğu Avrupa, Türki Cumhuriyetler ve Körfez ülkeleri başta olmak üzere stratejik ülkelere yatırım yapmak ve teknoloji operasyon ve insan odağında uluslararası vizyon kazanmak. Tabii bunu lojistikteki iyileştirmelerle de desteklemek. Biz hem ekibimiz hem de paydaşlarımızla birlikte süratle koşmaya devam ediyoruz. İşimizi yaparken her aşamada sosyal faydayı da gözetiyoruz. Bunu süratli esnaf noktalarıyla da KOBİ’lere özel mikro ihracat destekleriyle de yapıyoruz. Biz büyürken, paydaşlarımız da büyüsün istiyoruz.” diye konuştu.