Otomasyon

İhracat Hedefleri ve Distribütörlük Anlaşmaları Hakkında Konuştu

Esit Elekronik Satış ve Pazarlama Müdürü Çağrı Hekimoğlu, globalleşme stratejileri ve ihracat hedefleri hakkında konuştu.

Bir mühendislik şirketi olarak 1980 yılında faaliyetlerine başlayan, ilk zamanlarında endüstride çeşitli konularda elektronik sistemler üreterek boy gösteren ardından da ağırlık ölçme konusuna yoğunlaşan Esit Elektronik, 1987 yılında Esit markasıyla elektronik tartı aletleri üretimine başladı. Elektronik tartı aletleri üretiminde Türkiye`de birçok ilklere imza atan şirket; 1987 yılında ilk tartı indikatörünü, 1989 yılında ilk yük hücresini, 1991 yılında ilk otomatik tartı aletlerini, 1996 yılında ilk dijital yük hücresini, 2000 yılında hareket halindeki araçların tartı sistemlerini, 2006 yılında operatörsüz kantar ve kablosuz haberleşme sistemlerini üretmeye başladı.

"5 KITAYA ÜRÜN İHRAÇ EDİYORUZ"

Türkiye`de sektörünün öncülüğünü yapan şirket, yaratıcı mühendislik ve sıkı Ar-Ge çalışmalarıyla dünyada sadece gelişmiş ülkelerde üretilen tartı alet ve sistemlerini Türkiye`de üretmeyi başardı ve ürünlerini Avrupa`dan aldığı kalite belgeleri ile tescil ettirdi. Esit Elekronik Satış ve Pazarlama Müdürü Çağrı Hekimoğlu, globalleşme stratejileri ve ihracat hedefleri hakkında şöyle konuştu:

"İhracat hedeflerimiz elbette yurt dışındaki varlığımızı güçlendirmek üzerine… Şu anda 5 kıtaya 74 ülkeye ürün ihraç ediyoruz. Zaten Avrupa, Asya ve Afrika'ya göre merkezi bir konumda olmamız da bunun en önemli etkenlerinden birisi ama kolay da olmuyor. Bizim en büyük hedefimiz özellikle kurulum ve satış sonrası hizmet gibi ihtiyaçları olan tartı aletlerini için bir distribütörlük bayi ağı oluşturmak." Bunu belli ülkelerde başarıyla yaptıklarını ve yurt dışında 24 tane distribütörlerinin mevcut olduğunu söyleyen Hekimoğlu, birçok ülkede de henüz daha distribütörlük seviyesine getiremedikleri bağlantıları olduğunu söyledi. Bu durumun söz konusu ülkelerin ekonomileriyle de alakalı olduğunu söyleyen Hekimoğlu, "Ekonomi belli bir seviyeye gelmeden, özellikle Orta Afrika ülkelerinde, bir distribütörlük haline dönüştüremeyebiliyorsunuz. Ama yine de desteklediğimiz, kendimiz eğitim verdiğimiz, hatta finansal destek sağladığımız, yedek parça desteği verdiğimiz distribütör olma yolunda bizim kanalize ettiğimiz bazı bağlantılarımız var." şeklinde konuştu.

GLOBAL HEDEFLERİ İÇİN RAKAM VERDİ

Hekimoğlu son olarak hedeflerini şu sözlerle noktaladı, "Bizim dünyada en önemli, en büyük hedefimiz şu anda 74 ülke olan ihracat sayımızı 100 ülkenin üzerine ve distribütör sayımızı da 24'ten 50'ye çıkartmak."