Enerjisini Üreten Fabrikalar

“Gençler Kendilerini Çevre Dostu Bir Arabada Hayal Ediyor”

TEB Cetelem, Cetelem Araştırma Merkezi’nin hazırladığı “Otomobil: Sonsuz bir gençlik kaynağı mı?” araştırmasının sonuçlarını paylaştı.

TEB Cetelem, Cetelem Araştırma Merkezi tarafından hazırlanan “Otomobil: Sonsuz bir gençlik kaynağı mı?” başlıklı araştırmanın sonuçlarını kamuoyuyla paylaştı. Toplam 14 ülkede yaşları 18 ve 65 arasında değişen 16 bin kişinin online katılımıyla yapılan araştırma, gençlerin araçlarına olan sevgi ve bağlılığının beklenenden daha yüksek olduğunu ortaya koydu. Araştırma sonuçlarına göre arabalarıyla özel bir ilişki kuran gençler çevre dostu araç kullanmak istiyor.

Araştırmanın gerçekleştirildiği 14 ülke arasında Türkiye, Belçika, Çin, Fransa, Almanya, İtalya, Japonya, Hollanda, Norveç, Polonya, Portekiz, İspanya, Birleşik Krallık ve ABD yer aldı. Yaşları 18 ve 65 arasında değişen 16 bin kişinin online katılımıyla yapılan araştırmada, jenerasyonlar arasında karşılaştırma yapabilmek açısından 30 yaşın altındakiler genç, 50 yaş üstündekiler ise yaşlı olarak kabul edildi.

Cetelem Gözlemevi Sonuçları’nın 1985’ten beri yayınlandığını belirten TEB Cetelem Genel Müdürü Ateş Şakrak, araştırmanın sonuçlarına ilişkin şunları söyledi: “Otomobillerin sıradan birer tüketim aracı olmadıkları, sahiplerinin onlarla özel bir ilişki kurduğu yaygın kullanılan bir ifadedir. Bu ilişki Cetelem Araştırma Merkezi’nin gerçekleştirdiği “Otomobil: Sonsuz bir gençlik kaynağı mı?” başlıklı araştırmanın konusu oldu. Araştırma otomotiv sektörü için çok önemli sonuçlar ve veriler ortaya koydu. Genç insanlar arabaları seviyorlar ve sevmeye de daha uzun bir süre devam edecekler. Markalar, gençlerin arabalarına olan bağlılığını ve onlar nezdinde sahip oldukları görece yüksek güvenilirliği iyi değerlendirmeli.  Bu güveni boşa harcamamak onların elinde. Aynı zamanda, gençlerin kendilerini çevre dostu bir arabanın içinde hayal ettiklerini de unutmamalılar. Gençlerin elektrikli araçlarla ilgili yaklaşımları, markaların bu yolda sakınmadan, kararlılıkla ilerlemek konusunda kendilerini daha özgüvenli hissetmelerini sağlamalı. Biz de TEB Cetelem olarak sürdürülebilir mobiliteye olan desteğimizi özellikle çevreci araç finansmanında yaptığımız yenilikçi uygulamalarla ortaya koyuyoruz. Markaların gelecekte başarılı olmaları sürekli, şeffaf bir diyalog kurmalarına, çevre konusunda sağlam ve samimi bir adanmışlık sergilemelerine ve çok katmanlı ulaşım ortamına düzgün bir şekilde entegre olmalarına bağlı.”

ELEKTRİKLİ ARAÇLARIN SALTANATI GELİYOR

Gençlerin neredeyse yarısı arabaların küresel ısınmanın temel nedeni olduğuna inanıyor, ancak bu görüşe 10 yaşlıdan sadece 3'ü katılıyor. Her 2 gençten 1'i elektrikli araçların daha çevre dostu olduğunu söylerken bu oran yaşlılarda 10’da 4'e düşüyor.

Her 10 gençten 6'sı elektrikli araçların içten yanmalı motora sahip arabaların yerini alacağına inanırken daha yaşlı jenerasyonun yarısı da bu görüşü paylaşıyor. Elektrikli araç tercihini belirleyen etken fiyattan ziyade şarj konusu olarak öne çıkıyor.

Ayrıca elektrikli araçlar konusunda şehirde yaşayanlarla kırsal bölgelerde yaşayanların görüşleri arasında çarpıcı farklılıklar bulunuyor. Şehirde yaşayanların elektrikli araçların olumlu bir etki yarattığına inanması, kırsal bölgelerde yaşayanlara kıyasla iki katı daha düşük bir ihtimal oluşturuyor. Şüphe duyanlar en fazla Almanya ve Fransa'da görülüyor. İçten yanmalı motora sahip arabaların satışının yasaklanmasına gençlerin sadece %39'u karşı çıkarken, yaşlılarda bu oran %46 oldu.