Dünya e-ticaretinin devlerini İstanbul’da bir araya getiren “e-ticaretin Davos”u World E-Commerce Forum’da, Türkiye e-ticaretini geliştirecek somut adımlar atılıyor. 34 ülkeden 20 bine yakın katılımcıyı ağırlayan forumda, Türkiye e-ticaret hacminin kısa sürede 2,5 milyar dolardan 5 milyar dolara çıkartacak potansiyelin altı çizildi. Aynı zamanda dünya e-ticaretinin yeni yol haritasının da belirleneceği, gelecek vizyonu ve trendlerin masaya yatırılacağı forum kapsamında bu büyümenin gerçekleştirilebilmesi için atılması gereken adımlar da açıklandı.
TÜRKİYE’NİN E-TİCARET POTANSİYELİ YÜKSEK
Ticaret Bakanlığı, Elektronik Ticaret Derneği (ELİDER) ve E-Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) gibi farklı sektörlerden kurum ve kuruluşlar tarafından desteklenen World E-Commerce Forum’un ana iş ortaklığını Meta, ana sponsorluğunu İş Bankası üstlendi. Forumun ikinci gün programlarında, dünya ihracatında yüzde 6 paya sahip olan e-ihracat payının Türkiye’de henüz 0,6 seviyesinde olduğu vurgulandı. Ayrıca, bu payın yüzde 1’e çıkartılmaması için büyük bir potansiyel olduğuna işaret edildi. Yüzde 1’lik paya denk gelen 5 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmak için tek gereken şeyin ise “cesaret ve iletişim” olduğuna dikkat çekildi.
NART: NİHAİ HEDEFİMİZ 1 MİLYON B2B BULUŞMASINA ARACILIK ETMEK
WORLDEF Başkanı Ömer Nart, Türkiye’deki girişimcilerin bu iki unsura fazlasıyla sahip olduğunu ifade etti. Nart, İstanbul’da 9. kez düzenlenen World E-Commerce Forum’un Türk girişimcisine bu kanalı sunmak için her yıl kapsamını genişlettiğini belirti. Bu amaçla global e-ticaret ekosistemine katkı sunmak amacıyla düzenledikleri World E-Commerce Forum’da, tüm dünyadan ve Türkiye’den e-ticarette lider markaları ve e-ticaret paydaşlarını bir araya getirdiklerini belirten Nart “Foruma katılan pazaryerlerinin e-ticaret pastasındaki payı, 250 milyar dolar civarında. Foruma özel olarak geliştirdiğimiz DealMaker B2B eşleştirme uygulaması ile önemli iş birliklerine aracılık edeceğiz. Gelecek yıllarda düzenleyeceğimiz forumda nihai hedefimiz 1 milyon B2B iş görüşmesine aracılık etmek.” dedi. Nart, bu hedef doğrultusunda World E-Commerce Forum’da bu yıl 10 global pazar yeri ve yatırımcı fonunu da girişimcilerle bir araya getirdiklerini kaydetti.