Endüstri 4.0 Uygulamaları

Doğru Yol Haritasıyla Dijital Dönüşümü Gerçekleştirmek Mümkün

MCS Group CEO'su Dr. Adem Kayar, ST Endüstri Radyo'da katıldığı Üretimin Yeni Vizyonu'nda dijital dönüşüm projelerini başarıya ulaştıracak ipuçlarını paylaştı.

İşletmelerin verimlilik, sürdürülebilirlik ve rekabet avantajı sağlamak amacıyla iş süreçlerini, kültürlerini ve müşteri deneyimlerini dijital teknolojilerle yeniden yapılandırma süreci olan dijital dönüşüm; yapay zeka, büyük veri, bulut bilişim, IoT ve otomasyon gibi teknolojilerin entegrasyonuyla sadece teknolojik bir değişimi değil, aynı zamanda iş modellerinin, karar alma süreçlerinin ve organizasyonel kültürün köklü bir şekilde evrimini ifade ediyor. Dijital dönüşümün amacı ise daha çevik, veri odaklı ve müşteri merkezli bir yapıya ulaşmak. Ancak bu dönüşüme başlamak isteyen her şirket amacına ulaşamayabiliyor. Çünkü dijital dönüşüm için bir yol haritası gerekiyor.

NET BİR STRATEJİ ve VİZYON EKSİKLİĞİ VAR

Şirketler dijital dönüşüm projelerinde genellikle net bir strateji ve vizyon eksikliği, üst yönetim desteğinin yetersizliği, eski sistemlere aşırı bağlılık ve veri yönetiminde zayıflık gibi hatalar yapılıyor. Ayrıca, teknolojiyi önceliklendirip iş süreçlerini ihmal etmek, çalışan direncini göz ardı etmek ve gerekli yetkinliklere sahip ekipler oluşturmamak da dönüşümün başarısını olumsuz etkiliyor. Siber güvenlik önlemlerinin yetersizliği, pilot uygulama yapılmadan projelerin geniş çapta uygulanması ve başarı kriterlerinin belirsiz olması da süreçte karşılaşılan yaygın hatalardan oluyor.

DOĞRU PARTNER HER ŞEYİ DEĞİŞTİRİYOR

Dijital dönüşüm alanında uzun bir süredir çalışan MCS Group CEO'su Dr. Adem Kayar, ST Endüstri Radyo'da katıldığı Üretimin Yeni Vizyonu'nda dijital dönüşüm projelerinde başarıya ulaşmak için şu bilgileri paylaşıyor: "Dijital dönüşüm projelerinin bazı sektörlerde %4 ila %11 arasında başarı oranı var. Bu sayıya ortalama %10 dersek, dünya genelindeki dijital dönüşüm projelerinin yüzde doksanı çöpe gidiyor. Ancak şirketler doğru bir partner, doğru bir firmayla çalışırlarsa sorun yaşamazlar. Buradaki kritik teknolojileri hem doğru uygulayacak, hem kendilerini yönlendirecek, hem de bu süreçlerde işletmeye değer katacak projeleri uygulayabilecek doğru firmalarla, doğru partnerlerle çalışırlarsa tabii ki o %10'un içine girebilirler. Buradaki dikkat edilmesi gereken dijital dönüşüm uygulamalarında doğru tanımlamalar yapmak, doğru veriyi almak, o doğru veriyi anlamlı hale getirmek. Birinci faz, ikinci faz ve üçüncü faz olarak tanımladığımız yol haritasını adım adım uygulamak. Bu dönüşüm hemen gerçekleşecek bir şey değil. Adım adım ilerlemek lazım. Bunun sonucunda istenilen başarı elde edilmiş oluyor."

Dünya genelinde hayata geçirilen projelerde, yanlış strateji, yetersiz değişim yönetimi ve dijital beceri eksiklikleri gibi nedenlerle beklentinin altında sonuçlar elde edildi. Başarılı dijital dönüşüm projeleri için güçlü liderlik, net hedefler ve çalışanları sürece dahil etmenin öneminin hatırlanması gerekiyor.