İstanbul Fuar Merkezi'nin ev sahipliği yapacağı, "Depreme Dayanıklı Binalar Zirvesi ve Fuarı" 18-21 Aralık tarihlerinde gerçekleşecek. Bu yıl 2.'sinin düzenleneceği zirvenin katılımcılarından, CoreBrace Türkiye Satış Direktörü Yunus Alp zirveye dair düşünce ve görüşlerini ST İnşaat Yapı & Malzeme dergisi ile paylaştı.
FOTO: CoreBrace Türkiye Satış Direktörü Yunus Alp
Depreme Dayanıklı Binalar Zirvesi’nde öne çıkarmayı planladığınız ürün ve uygulamalardan bahsedebilir misiniz? Zirveden beklentileriniz neler?
Üstün deprem performansı yönetmeliklerce tanınan Burkulması Önlenmiş Çaprazlar (BRB) ürünümüzü tanıtmayı planlıyoruz. BRB ‘ler yapısal çeliği maksimum verimde kullanarak, malzemenin akma marifeti esasında bir “enerji sönümleme” mekanizmasını yapılarımıza kazandıran, ön üretimli çerçeve (çapraz) elemanlarıdır. Zirvede sektör paydaşlarımız ile BRB gibi yenilikçi yaklaşımların ülkemizde kullanımının yaygınlaşması neler yapılabileceğini konuşacağız.
Riskli yapıların dönüştürülmesi, uygun olanların güçlendirilmesi ve yeni yapılacak olan binaların depreme dayanıklı olarak inşa edilmesi sürecini hızlandırarak olası büyük bir depreme hazırlıklı olunması için sizce hangi hususlara öncelik verilmeli?
Öncelikle toplum olarak bir deprem ülkesi olduğumuzu ve bu gerçekle yaşamayı, tıpkı Japonya gibi önde gelen deprem ülkelerinde olduğu gibi; eğitim sistemimizden sosyal politikalara, öğrenmeyi ve bir kültür olarak yerleşmesini talep etmeliyiz.
Deprem dirençli yapılaşma anlamında, alışkanlıklarımız ve göreli düşük maliyetli proje/malzeme/uygulama tercihlerimizi gözden geçirip, belli bir miktar göreli yüksek bir ön maliyete katlanmak suretiyle bilimsel ve rasyonel bakış açısı ile “olması gerekene” yönelmeli ve bunu toplum olarak talep etmeliyiz.
Son Kahramanmaraş depremlerinin ülkemize maliyeti 100 Milyar doların üzerinde olduğu açıklandı. Yiten canların sayısı bir tarafa, bu rakamın hangi maliyet hesaplarında hangi şekilde göz önüne alındığını bir sorgulamak gerekir. Cevap basit. Maalesef hiçbir hesapta bu rakamın bir karşılığı bulunmuyor.
Yıl sonu hedefleriniz ve 2025 yılı için büyüme stratejileriniz nelerdir?
Yıl sonu itibarı ile BRB ürünümüzle ilgili önce mesleki farkındalık noktasında istediğimiz seviyeye gelmiş olmayı hedefliyoruz. 2025 yılında, projelerin de hayata geçmeye başlaması ile toplumsal farkındalığın artırılması yönünde pazarlama faaliyetlerini artırmayı ve buna bağlı olarak BRB gibi yenilikçi yaklaşımlara olan talebin artması ile arz tarafında, yerelden üretim modeli dahil, gerekli adımları atmayı hedefliyoruz.