Danfoss, 2022 yılını beklentilerin üzerinde kapattı. Satışlar 2021 yılına göre yüzde 36 oranında artarak, 10,3 milyar Euro’ya ulaştı. Organik büyüme yüzde 15 olurken, tüm bölgelerde ve özellikle Kuzey Amerika'da yüzde 71 oranında büyüme sağlandı. İnovasyon, üretim kapasitesi, dijital dönüşüm ve bölgesel büyüme girişimlerine yönelik yüksek düzeyde stratejik yatırımların devam etmesinin ardından FAVÖK, 2021 yılına kıyasla yüzde 26 artarak 1 milyar 224 milyon Euro'ya yükseldi.

DANFOSS 2022 YILINDA REKOR SEVİYEDE YATIRIM YAPTI


Danfoss Başkanı ve CEO’su Kim Fausing: "Tüm bölgelerde büyüme için hiç olmadığımız kadar iyi bir konumdayız. Satışlarımız Amerika, Avrupa ve Asya'da neredeyse eşit seyrediyor. Üretim kapasitesine, bölgeselleşmeye ve dijital çözümlere yaptığımız rekor düzeydeki yatırımlarımızla, küresel olarak müşterilerimize sunduğumuz hizmeti daha da geliştirmeyi hedefliyoruz. İnovasyon harcamalarını %39 artırarak, sınıfının en iyi teknolojilerini ve çözümlerini sunma konusundaki kararlılığımızı bir kez daha gösteriyoruz. Sürdürülebilir veri merkezleri, hızla büyüyen ısı pompası pazarı ve enerji verimliliğine yönelik çözümler pazarı, otonom araçlar, makinelerin ve deniz taşıtlarının elektrifikasyonu, mobil makineler, Power-to-X ve batarya enerji depolama sistemleri için yeni teknolojilere yatırım yapmaya devam ediyoruz. Ağustos ayında Semikron Danfoss'un pazarda yer almasını sağlamak, böylece güç elektroniği ve elektrifikasyon alanında lider konuma gelmek bu yaklaşımımızın en iyi örneklerinden biriydi.”
"Bu güçlü sonuçları dünya çapında yüksek performanslı ekiplerimiz sayesinde elde ettik. Çeşitlilik ve Kapsayıcılık yaklaşımıyla çalışan 42.000’e yakın çalışma arkadaşıma ve 2022’de yaşadığımız zorlukların üstesinden gelmek için birlikte çalıştığımız müşterilerimize ve ortaklarımıza teşekkür etmek istiyorum. Birlikte daha iyi bir gelecek inşa ediyoruz” şeklinde açıklamalarda bulundu. 

“TÜRKİYE BAZINDA BÜYÜME ORANIMIZ KUR ETKİSİNDEN BAĞIMSIZ YÜZDE 25,8 OLARAK GERÇEKLEŞTİ”

Danfoss Türkiye, Orta Doğu ve Afrika İklimlendirme Çözümleri Kıdemli Satış Direktörü ve Danfoss Türkiye Genel Müdürü Mert Kalafatoğlu: “Danfoss’un 2022 yılında dünya çapında gösterdiği güçlü performansa paralel olarak Türkiye, Orta Doğu ve Afrika bölgemizde yılı yüzde 21,3 büyüme oranıyla tamamladık. Türkiye bazında büyüme oranımız ise kur etkisinden bağımsız yüzde 25,8 olarak gerçekleşti. Zorlu piyasa koşullarına rağmen yakalanan bu başarıda emeği geçen herkese teşekkürlerimi sunuyorum. Türkiye, büyüme potansiyeli açısından Danfoss için son derece önemli bir ülke olmaya devam ediyor. 2023 yılında da müşterilerimiz, iş ortaklarımız ve meslektaşlarımızla birlikte hedeflerimize emin adımlarla yürümeye devam edeceğiz” diye konuştu. 

Şirketlerin Hızlı Hareket Etmeleri Gerekiyor Şirketlerin Hızlı Hareket Etmeleri Gerekiyor

DANFOSS 2023 YILINDA DA BÜYÜMEYİ VE 2030 İKLİM HEDEFLERİ İÇİN ÇALIŞMAYI SÜRDÜRECEK

Danfoss, 2023 yılında pazar payını genişletmeyi ve liderliğini korumayı hedefliyor. Satışların yıllık 10,4-11,9 milyar Euro aralığında olması bekleniyor. FAVÖK marjının, halihazırda satın alınmış işletmelerin entegrasyonunun yanı sıra yeni ürün ve çözümlerin geliştirilmesine yönelik yatırımların devam etmesinin ardından, yüzde 11,5-13,0 aralığında olması öngörülüyor. Beklenen büyüme ve karlılık performansı, küresel tedarik zinciri aksaklıklarının durumuna, politik gelişmelere, enflasyona, pandemiye ve dünya ekonomisindeki genel büyüme oranlarına bağlı olarak değişiklik gösterebileceği belirtiliyor.
  



 

Editör: Haber Merkezi