Yıldız Teknik Üniversitesi'nde kurulan termodinamik laboratuvarı içerisinde, şimdiye kadar 2 adet yüksek lisans çalışması yapıldı ve başarı ile tamamlandı. Önümüzdeki süreçte sistemi geliştirerek çalışmaların devam etmesi planlanmaktadır.

DANA BREVINI ÖĞRENCİLERE ÖNDERLİK EDİYOR

Termodinamik laboratuvarında kurulan sistem yandaki resimde görüldüğü gibi; hidrolik pompa, hidrolik motor, basınç ayarlama oransal valfi, tank, fan, radyatör ve elektrik motorundan oluşmaktadır. Bu sistem Yıldız Teknik Üniversitesi Beşiktaş Kampüsünde bulunan Mekatronik Mühendisliği Fakültesi içinde tümüyle Dana Brevini ve HBM Teknik desteğiyle kurulan bir sistemdir. Sistem, öğrencilere mekanik, hidrolik, elektronik ve termodinamik alanlarında disiplinler arası çalışmaları gerçekleştirme olanağı sağlamaktadır.

Hidrolik fan soğutma sistemi (Fan Drive) Nedir?

Hidrolik fan soğutma (Fan Drive) sistemi, modern ulaşım ve lojistik araçlarında ve iş makinalarında sıklıkla kullanılan bir sistemdir. Fan Drive sistemi çalışma prensibi basitçe şöyledir: Aracın soğutucu fanı, hidrolik motor tarafından tahrik edilir. Hidrolik motor ise hidrolik pompa yardımı ile tahrik alır ve pompa doğrudan mevcut motor ile çalıştırılabilir. Elektrik kontrollü oransal basınç kontrol valfi, sıcaklık değerine bağlı olarak fan hızını kontrol eder. Soğuk şartlarda, fan çok düşük enerji tüketimi ile rölantiye geçer iken, sıcak şartlarda maksimum fan hızı bütün sistemin soğutma ihtiyacını karşılayacak fan hızını ayarlayacak basınç kontrol valfi ile kontrol edilir. Elektronik kontrol sistemi soğutucuyu optimum tasarım sıcaklığında tutmaya çalışır, bu sıcaklık, sistem tasarlayıcısı tarafından proje tasarım aşamasında iken belirlenir.

İHRACATIN METALİK YILDIZI ADÖKSAN CEO’SU AJDA ŞENER OLDU İHRACATIN METALİK YILDIZI ADÖKSAN CEO’SU AJDA ŞENER OLDU

Yıldız Teknik Üniversitesinde yapılan Fan Drive projelerindeki asıl amaç; hidrolik kontrol sistemleri ile daha iyi ve daha verimli bir soğutma sistemi tasarlamaktır, aynı zamanda sistemin verimliliğini de en üst düzeye çıkartmak ve maliyetleri düşürmektir. Projede Fan Drive sistemi yüksek hassasiyetli kontrol sistemleri ile tasarım daha etkili olacak şekilde dizayn edilmiştir. Farklı senaryolar üzerinde çalışılıp mevcut koşulların dışındaki sistemler içinde verimlilik ölçülmüştür. Projede önemli veriler toplanmış olup, bu veriler yolüstü ve yol dışı araçlar ile ilgili gelecekteki projeleri tasarlama ve uygulama konusunda önemli bir destek sağlamaktadır.

                    

A - Isıtıcı Tank  E- Rezistans   J -  Hid. Pompa
B - Sirkülasyon pompası  F- Sıc. Sensörü  K - Elek. Motoru
C - Emniyet valfi       G - Radyatör L - Hid.  Tank
D - Termokupl        H -Hid. Motor ( Fan motoru )  M - Oransal Bas. Valfi

Fan soğutma sistemi ( Fan Drive ) kontrol modeli

Fan soğutma sistemi ( Fan Drive ) kontrol modeli

Editör: Haber Merkezi