İnşaat ve Malzeme

ÇUHADAROĞLU'NDAN ÖĞRENCİ PROJE YARIŞMASI

Çuhadaroğlu, 70. yılını kutladığı bu yılda, Öğrenci Proje Yarışması’nın 20.’sini, ODTÜ Mimarlık Fakültesi ev sahipliğinde düzenliyor

70. yılını kutlayan Çuhadaroğlu, ODTÜ Mimarlık Fakültesi ev sahipliğinde Öğrenci Proje Yarışması’nın 20.’sini, düzenliyor. Çuhadaroğlu Öğrenci Proje Yarışması’nın bu seneki konusu "OYUN İÇİN[DE]" olarak belirlendi. Bu temada; oyun, en yalın biçimiyle hoş vakit geçirme ve eğlence etkinliklerini çağrıştırıyor. Genellikle çocukluk çağıyla özdeşleştirilen ve çocuğun deneyimleyerek kendi kendine öğrenmesini, fiziksel ve zihinsel becerilerini geliştirmesini sağlayan oyun etkinliği, her yaştaki kişiye uygun olmasıyla birlikte çok çeşitli etkinlik türünü içeriyor. Aynı zamanda kurallı veya kuralsız, kendiliğinden gelişen etkinlik türünü de barındırıyor. Oyun bir eğlence aracı olmasının ötesinde, herkesin katılımına açık, var olan toplumsal yaşamdaki hiyerarşik kalıpların dışına çıkan, yerleşik ilişkileri sorgulayan yaratıcı ve özgürleştirici bir eylem olarak karşımıza çıkıyor.

Çuhadaroğlu Öğrenci Proje Yarışması’nın bu yılki teması, kent ve oyun arasındaki ilişkilere, kent içinde oyunun mekânı ve gündelik yaşamı dönüştürme potansiyeline odaklanıyor. Yarışmanın amacı, öğrencileri kendilerinin seçeceği kentte veya kent mekânlarında oyun konusunda yenilikçi fikirler ve tasarımlar geliştirmeye teşvik ediyor. Kent mekânları, oyunun arka sahnesi, zemini, zaman zaman da doğrudan bir parçası olabiliyor. Oyun kavramı üzerinden kente ve mekâna bakmak, mevcut kalıpları aşan alternatif ilişki, yaklaşım ve tasarımlar geliştirmek için bir çıkış noktası oluşturuyor.

Katılımcıların, oyunun dönüştürücü ve yenilikçi potansiyelini kucaklayarak kentsel yaşamın yeni ve heyecan verici boyutlarını keşfetmeleri; oyunun birleştirici ve özgürleştirici yönlerini kullanarak, etkin katılım, etkileşim ve karşılaşmalar için davetkâr tasarımlar ortaya koymaları bekleniyor.