Coşkunöz Holding çatısı altında faaliyet gösteren Coşkunöz Kalıp Makina (CKM), Covid-19 pandemisi ve yaşanan olumsuz, değişken şartlara karşın 2021 yılında cirosunu yüzde 50 artırmayı başardı.
OEM'lere yönelik uçtan uca gereksinim duyulan tüm otomobil gövde parçaları için kalıp üreten firmanın Holding cirosundaki payı ise yüzde 15'i aştı.
"MÜŞTERİ PORTFÖYÜMÜZÜ BÜYÜTTÜĞÜMÜZ BİR SENE OLDU"
Geçen yılki performanslarını ve finansal sonuçlarını değerlendiren Coşkunöz Kalıp Makina Genel Müdürü Alkım Denizciler, Holding olarak "CODE 2025" dijitalleşme ve dönüşüm stratejisiyle yola çıktıları yılda, şirket bazında güçlü bir performans göstererek dünyanın çeşitli bölgelerine operasyonel mükemmellik yaklaşımıyla teslimatlar yaptıklarını bildirdi.
Denizciler, uluslararası proje ve tedarik yönetimi yetkinliklerinin ön plana çıktığı, stratejik olarak nitelendirdikleri markalar ile çalışma fırsatı yakaladıkları ve müşteri portföylerini büyüttükleri bir yılı tamamladıklarını, 2022 yılında da benzer motivasyon ve heyecanla çalışarak büyük başarılara imza atacaklarına inandıklarını ifade etti.
ÜRETTİĞİ KALIPLARIN BÜYÜK BÖLÜMÜNÜ İHRAÇ ETTİ
Faaliyetlerine 1983 yılında başlayan ve otomobil gövde paneli üretiminde Türkiye’nin en büyük üreticisi konumunda bulunan CKM, geçen sene üretimini gerçekleştirdiği kalıpların yüzde 95 gibi büyük bir bölümünü ihraç etti.
Bünyesinde yaklaşık 400 çalışanı ile faaliyetlerine aralıksız devam eden firma, BMW, Ford, Mercedes, Renault, Stellantis ve Toyota gibi önde gelen markaların kalıp üretimlerini yapıyor.
GLOBAL AYAK İZİNİ VW GRUBU İLE DAHA DA GENİŞLETTİ
Geniş müşteri portföyüne son olarak Volkswagen (VW) Grubu'ndan Skoda markasını da dahil eden firma, bu marka için kalıp imalatına başlayacak.
Anlaşma hakkında görüşlerini paylaşan Genel Müdür Denizciler, Skoda ile imzaladıkları sözleşmeyle birlikte pek çok global markayı kapsayan müşteri portföylerinin daha da büyüyüp güçlendiğini dile getirdi.
VW Grubu'nun bünyesinde bulunan büyük bir marka için kalıp üretecek olmalarının kendileri açısından mutluluk verici olduğunu söyleyen Denizciler, "Böylece hem Holding hem de CKM olarak otomotiv kalıp üretiminde global ayak izimizi daha da genişletmenin gururunu yaşıyoruz.” şeklinde konuştu.
AR-GE'Sİ İLE DİJİTAL DÖNÜŞÜME ÖNCÜLÜK ETMEYİ AMAÇLIYOR
CKM'nin yaklaşık 18 bin metrekareden oluşan kapalı alana sahip üretim tesisinde bir de Ar-Ge merkezi bulunuyor. Her sene 4 milyon avro civarında yatırım gerçekleştirilen merkezde, otomotiv sanayindeki en son gelişmeleri ve teknolojileri yakından takip etmek ve üretimdeki dijital dönüşüme bayraktarlık etmek hedefiyle projeler geliştiriliyor.
Bu kapsamda malzemenin yanı sıra ürün ve proses geliştirme alanlarında kompozit malzeme, parçaların hafifletilmesi, eklemeli imalat/üretim gibi birçok konuda çalışmalar yapılıyor.