Türkiye'nin önder inşaat malzemeleri satıcılarından olan ve özellikle yalıtım konusunda sektöre sunduğu çözümlerle dikkat çeken Nil Tiritoğlu İnşaat ve Malzemeleri, kurulduğu yıldan bugüne kaliteli ve nitelikli yeni nesil inşaat malzemeleri satışı konusunda gösterdiği hassasiyetin bir sonucu olarak daha nice yıllar sektöre hizmet vermeye aday olduğunu ortaya koydu. Koşulsuz müşteri memnuniyetini esas alarak inşaat sektörüne çözüm üreten ve bu çözümleri sektörle paylaşan firma, kalite ve hizmette sürekliliği temin ederek müşteri beklentilerini maksimum seviyede karşılayan Nil Tiritoğlu İnşaat Malzemeleri, çevreye ve topluma sürekli bir katma değer sağlıyor. Toplam kalite ilkelerine uyarak müşteri isteklerini kusursuz karşılayabilmek, sahip olduğu özgüvenden hareketle sektörün gerekliliklerini yerine getirebilmek anlamında son derece bilinçli ve duyarlı bir strateji izleyen firma; dürüst, güvenilir ve kaliteli hizmet ilkeleri doğrultusunda başarılı çalışmalarıyla istikrarlı büyümesini sürdürüyor. İnşaat sektöründeki güvenirliliğini ve kalıcılığını korumak adına TSE onayı olmayan hiçbir ürünü satmayan ve bin 200 metrekare kapalı alanda hizmet veren Nil Tiritoğlu İnşaat Malzemeleri, ISO 9002 belgesine de sahiptir. Nil Tiritoğlu İnşaat ve Malzemeleri Yönetim Kurulu Başkanı Mimar Nil Tiritoğlu, sorularımızı yanıtladı...
"SINIRSIZ YALITIM İHTİYAÇLARINA SORUNSUZ CEVAP VERİYORUZ"
Çatı ve cephe ile ilgili ürün gamınız ve çözümleriniz hakkında bilgi verir misiniz?
İzocam, Knauf, ODE, Ravago Building Systems, BTM Yalıtım, Weber, Braas (BMI), Dalsan ve daha birçok sahip olduğumuz bayiliklerimiz ile tüm sınırsız yalıtım ihtiyaçlarına sorunsuz cevap veriyor, çözüm buluyoruz.
"TAŞYÜNÜ UYGULAMALARINDA ÇOKÇA DİKKATLİ OLMAK GEREKİR"
Çatı ve cephe uygulamalarının binanın yalıtımı açısından önemi nedir? Çatı cephe uygulamalarında dikkat edilmesi gereken önemli hususlar nelerdir?
Çatı ve cephe yalıtımında kullanılan yalıtım kalınlıklarını arttırmamız gerekiyor. Ülkemizde hala 5 cm olarak ısı yalıtım uygulamaları, daha ılıman iklim coğrafyalarında ise maalesef ki 3 cm kalınlık ile mantolama uygulamaları yapılıyor. Ülkemizin her coğrafyasının ayrı bir yalıtım kalınlığı var, en asgaride 8 cm yalıtım ile uygulama yapmamız gerekir. Isınma ve soğutma maliyetleri her yıl daha da artacak. Hem ev ekonomisi hem ülke ekonomisi hem de en önemlisi doğal kaynaklarımızı korumak ve karbon salınımını azaltmak için yalıtım kalınlıklarımızı Avrupa standartlarına taşımamız gerekir.
Malzeme seçimlerinde ise taşyünü uygulamalarında çokça dikkatli olmak gerekir. Küresel ısınma sebebi ile mevsimler, güneş ışınları, yağmurlar şiddetleri aşırı fazla. Aniden bastıran yağmurlar taşyünü uygulamalarında eğer cephedeki iskelede koruma örtüsü yoksa ve taşyünü yağmur alırsa uzun ömürlü mantolama yaptık diyemeyiz. Çünkü taşyünü su ile barışık bir ürün değildir. Su veya nem aldığı takdirde taşyünü maalesef ki belki hemen belki birkaç sene sonra cephede deformasyonlar gözlemlenecektir. Onun dışında bir ısı yalıtımı malzemesinden iyi performans beklediğimiz kriterler; ısı iletkenlik katsayısı, nefes alma, su emme ve boyutsal kararlılık…
HİBRİT ÜRÜNLER VE SÜRME İZOLASYON ÜRÜNLERİ
Yeni binalarda veya mevcut bina çatılarındaki/cephelerindeki renovasyon çalışmalarında malzeme trendleri neler?
Hibrit ürünler, sürme izolasyon ürünleri çok trend. Mevcut seramik veya mermer üzerine kolay uygulanan, kırma dökme yapılmadan çözüm sunan su yalıtım ürünleri kolay ve hızlı uygulanmaları sebebi ile çok tercih ediliyor.
EN BAŞTA MESLEKİ YETERLİLİK...
Çatı cephe uygulamalarındaki detay çözümlerinde piyasada sıklıkla yapılan yanlış uygulamalar nelerdir? Bu anlamda doğru uygulamaların yapılması adına neler önerirsiniz?
Doğru ürünün doğru ticaret ile doğru detaya verilmesi işin formülü ancak birçok etken var yanlış uygulamaya sebep. En önemlisi yalıtımda yapılırken en başta mesleki yeterliliği olmayan ustalara ekiplere iş yaptırmak en başlı başına hatadır. Konunun devamında ise; inşaat malzemeleri satışı yapan firmaların bilgi yetersizliği mesela. Yalıtım sektörü çok devinen, sürekli gelişen ve yeni ürünler çıkaran bir sektör. Uygulama yapan firmalara, ustalara veya son tüketicilere yanlış ürün tercih ettirmek yine inşaat malzemeleri satan firmaların hatası. Ek olarak; yine inşaat malzemeleri satan firmaların haksız rekabet ederek ucuz ve muhteviyatı düşük ürüne yönlendirmeleri ki artan malzeme fiyatları ile bugünlerde çokça karşılaşıyoruz malzemenin uygulama prosedürlerine uyulmaması, satan firmanın sattığı ürün hakkında yetersiz bilgi vermesi, uyarmaması, ustalar için de kulaktan dolma yöntemlerin teorik yöntemlerden daha cazip gelmesi hep hataya sebep olan faktörlerdir.