Otomasyon

BSH GRUBU 15,6 MİLYAR AVRO CİROYA ULAŞTI

Geçen yılına ilişkin finansal sonuçlarını açıklayan BSH Grubu, kurulduğu tarihten bu yana en güçlü büyüme performansı ile toplam cirosunu 15,6 milyar avroya ulaştırdı.

"REKOR BİR VERİME ULAŞTIK"

Düzenlenen uluslararası basın toplantısıyla 2021 yılı verilerini, faaliyetlerini paylaşan Grup, 55 yıllık şirket tarihinin en büyük kârını elde ederek yüzde 12 büyüme ile 15,6 milyar avro ciroya ulaştı. Türkiye’de Bosch, Siemens, Gaggenau ve Profilo markalarıyla hizmet sunan Grup, dünya çapında 11 markası ile yeni nesil ev aletleri üretimi gerçekleştiriyor.

Basın toplantısında geçtiğimiz yılı değerlendiren BSH Grubu CEO'su ve Yönetim Kurulu Başkanı Carla Kriwet, yaşanan tüm zorluklara karşın 2021 yılında bir kez daha rekor verime ulaştıklarına dikkat çekti. Dünyanın dört bir yanındaki çalışanlarına emekleri ve katkılarından ötürü teşekkür eden Carla Kriwet, 2022'de de söz konusu başarıyı sürdürmek için çalışacaklarını belirtti. 

Kriwet, Ukrayna'da yaşanan üzücü koşulların yanında halihazırda süregelen küresel salgın ve etkileri, yarı iletkenlerin arzından yaşanan sorunlar ve tedarik süreçlerindeki değişkenlikler gibi küresel problemlerin bu yılda işlerini etkilemeye devam edeceğini öngördüklerini söyledi.

"SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE KARLILIK ÇELİŞMİYOR"

Kriwet, sürdürülebilir bir yaşamın bütüncül bir yaklaşım ve yeni nesil teknolojilerle olabileceğini vurgulayarak sürdürülebilirlik ve kârlılığın birbiriyle çelişmediğini aksine sürdürülebilir ürün ve süreçlere yapılan yatırımların kurumsal sorumluluktan ziyade karşılığı aldınan eylemler olduğunu ifade etti.

Rusya-Ukrayna krizinde çalışanların güvenliği için çalışan ve yerel insani yardımlarla topluma destek sunan BSH, Rusya'daki tüm faaliyetlerini de dondurdu. Grup ayrıca St. Petersburg'da bulunan iki üretim tesisinde de üretimi durdurduğunu açıkladı.

TÜM BÖLGELERDE CİROSUNU ARTIRDI

Geçen yıl tüm bölgelerde cirosunu güçlü bir biçimde artıran BSH, Avrupa bölgesinde pazar liderliğini korurken 2021’de bu bölgedeki cirosunda yüzde 9 büyüme sağladı. Bilhassa Almanya, Birleşik Krallık, Fransa, İspanya, İtalya gibi Batı Avrupa’nın büyük pazarlarının yanı sıra Kuzey Avrupa ve Türkiye'de de önemli ölçüde büyüme kaydedildi.

Amerika (ABD, Kanada) bölgesinde yüzde 23'lik kuvvetli bir büyüme ile yılı tamamlayan Grup, Asya-Pasifik/Afrika bölgelerinde ise 2020'ye kıyasla cirosunda yüzde 18'lik bir büyüme elde etti. Bölgenin en büyüğü konumundaki Çin pazarında, 2020'ye göre cirosunu yüzde 17 artırmayı başardı. Çin'de BSH, merkezi Çin’de olmayan ev aleti üreticileri arasında lider durumda bulunuyor.

"UZUN VADEDE BAŞARI İÇİN OPERASYONLARIMIZI ÇEŞİTLENDİRDİK"

Söz konusu sonuçlar hakkında açıklamalar yapan BSH Grubu CMO'su Matthias Ginthum, uzun vadede başarı elde etmek adına operasyonlarını çeşitlendirdiklerini ve talep artışı bekledikleri küçük ölçekli pazarlarda da cirolarını artırmak için çalıştıklarını kaydetti.

Avrupa'daki pazar liderliklerini daha fazla güçlendirmeyi hedeflediklerini söyleyen Ginthum, "Amerika'da büyüme stratejimiz, lüks ve üst kademe ürünlerde tüketicilerin ilk tercihi olmak üzerine kurulu. Aynı şekilde Çin'de, üst ve orta fiyat kademesinde, piyasadaki güçlü konumumuzu, inovasyon alanında da lider pozisyonunu yakalayarak pekiştirmek ve daha da ileriye taşımak istiyoruz. Afrika ve Hindistan bölgesi, büyüme stratejimizin uygulamaya konulması bakımından ana lokasyonlar. Halihazırda Hindistan’ın Chennai şehrinde üretimimizi sürdürüyoruz. Aynı zamanda Mısır'da da Afrika kıtasındaki ilk fabrikamızın inşaatına başladık." şeklinde konuştu. (AA)