Arzum Elektrikli Ev Aletleri, 2022 yılının üçüncü çeyreğinde 34,7 milyon TL net kâr elde etti. Yılın ilk dokuz aylık döneminde 108,6 milyon TL esas faaliyet kârı elde eden Arzum, Temmuz-Ağustos-Eylül 2022 dönemine ilişkin net hasılatı ise 298,7 milyon TL oldu. Satışları geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 68,3 oranında arttı. Brüt karı ise geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 74,4 oranında arttı ve 326,4 milyon TL oldu. Arzum’un FAVÖK (faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı) sonucu ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 80,9 oranında artarak 117,9 milyon TL olarak gerçekleşti.
“ŞİMDİ 55 YILIMIZDAN ALDIĞIMIZ İLHAMLA 60’INCI YILIMIZA İLERLEME ZAMANI”
Konuyla ilgili açıklama gerçekleştiren Arzum CEO’su Mete Zadil, “Arzum olarak belirlediğimiz hedeflere paralel olarak büyümemizi sürdürüyoruz. Yılın üçüncü çeyreğinde gelir ve karlılık anlamında başarılı sonuçlar elde ettik. Uluslararası Para Fonu’nun yayınladığı Dünya Ekonomik Raporu’nun Ekim sayısında da belirtildiği üzere küresel ekonomi oldukça zor bir süreçten geçiyor ve çalkantılı sorunlar yaşanıyor. Böyle bir dönemde tüm ülkeler yüksek enflasyondan olumsuz yönde etkileniyor. Bu olumsuz gelişmelere rağmen Arzum olarak stratejimizin ana noktasını sürdürülebilir büyüme oluşturuyor. İlk günden beri istikrarlı bir şekilde finansal performansımızı başarılı bir şekilde sürdürüyoruz. 55 yılı geride bıraktık. Şimdi artık 55 yıllık köklü geçmişimizden aldığımız ilhamla 60’ıncı yılımıza doğru ilerleme zamanı. Önümüzdeki dönemde de hedeflerimizin merkezine; istikrarlı, sürdürülebilir büyümeyi alarak global marka olma yolunda emin adımlarla yürümeye devam edeceğiz. Geliştirdiğimiz inovatif ürünlerle tüketicilerimizin hayatını kolaylaştırırken, ilklerin öncüsü olarak sektöre yön vermeyi sürdüreceğiz.”
“YATIRIMLARIMIZ ÖNÜMÜZDEKİ YILLARDA DA SÜRECEK”
Zadil sözlerini şöyle tamamladı: “Arzum olarak Ar-Ge yatırımlarımızı artırarak sürdürüyoruz. Ayrıca hem insana hem de markamıza yatırımlarımız devam ediyor. Global bir marka olma hedefimiz doğrultusunda çalışmalarımızı teknoloji, tasarım ve inovasyon, odağıyla sürdüreceğiz. Daha da yaygınlaşmasını beklediğimiz akıllı ürünler trendine biz de uyum sağlamaya devam edeceğiz. Geliştirdiğimiz inovatif ürünlerle sektörde fark yaratmayı sürdüreceğiz. Sürdürülebilirliğe önem veren bir marka olarak daha az enerji tüketen, daha az karbon ayak izi olan ürünler için daha fazla efor harcayacağız. Türk kahvesini dünyaya yayma misyonumuz çerçevesinde bugüne kadar gerçekleştirdiğimiz başarılı çalışmalara yenilerini ekleyeceğiz. Yeni ürünlerin de desteğiyle, 2022’nin son çeyreğinin olumlu olacağını, sektörümüzün yılı enflasyonun üzerinde bitireceğini düşünüyorum.”