Bu yıl toplamda 8.5 milyon TL Ar-Ge yatırımıyla perakende markası PanPan ile sağlıklı un portföyünü tüketiciyle buluşturan Doruk Un, 2024'ün ilk 6 ayında ihracat pazarlarında yüzde 11, iç piyasada da yüzde 44 tonaj büyümesi gerçekleştirdiğini açıkladı.
İÇ PAZARDA TONAJ ARTIŞI HEDEFLİYOR
Perakende pazarında bu yılın sonunda en az yüzde 20 büyüme hedeflediklerini belirten Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Gürsel Erbap, Doruk Un'un yıllık 438 bin ton buğday kırma kapasitesi, yıllık 350 bin ton un üretimine sahip olduğunu söyledi. Kapasitesinin yüzde 65-70'lik kısmını 41 ülkeye ihraç ettiklerini hatırlatarak, evsel kullanımdan fırınlara, restoranlardan otellere kadar geniş bir skalada ihtiyaca ve kullanım amacına özel ürünler geliştirdiklerini hatırlattı. Kendi tohumunu geliştiren tek un üreticisi ünvanını da elinde bulundurduklarını kaydeden Erbap pazara giriş yaptığımız perakende markası Panpan ile 2024'te iç pazarda yüzde 50'nin üstünde tonaj artışı hedeflediklerini kaydetti.
50 MİİLYON DOLAR YATIRIM YAPMAYI HEDEFLİYOR
Fabrika silo kapasitesinin 20 bin tonu için antrepo yatırımını da bu yıl devreye almayı planladıklarını ifade eden Erbap "Beş yılda 50 milyon dolar yatırım yapmayı hedefliyoruz. Yenilikçi ve katma değerli ürün gruplarında glutensiz un, noodle üretim yatırımı, depolama ve lojistik alanında yatırımları da devreye alacağız. Ayrıca Doruk Un olarak üretim, Ar-Ge, donuk unlu mamuller üretim ve mağazacılık, lojistik ve depolama, yeni ürün geliştirme, sürdürülebilir tarım ve gıda projelerine de yatırım yapacağız" bilgisini verdi.