Yapay zeka teknolojileri ile ambalaj tasarım aşamasında ihtiyaç duyulan tüm süreçleri çok daha hızlı ve doğru analiz ederek daha etkili ambalajlar tasarlanabiliyor. Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik de 3 yıldır yapay zeka teknolojilerini kullandıklarını dile getirdi. Yapay zekanın farklı araçlarını tasarım süreçlerinde farklı yetkinlikler için kullandıklarını, 2023 itibarı ile de tüm markalarının projelerinde görsel tasarım için yapay zekayı standart olarak kullanmaya başladıklarını söyleyen Musa Çelik dünyada bir ilke daha imza attıklarının altını çizdi. Çelik, “Bize sağladığı birçok avantajdan bahsedebilirim ama en önemlisi, hepimize kazandırdığı ekstra zaman ve yaratıcı işlere daha çok odaklanma imkanı diye düşünüyorum” şeklinde konuştu.
RAPORLAMADA YÜZDE 95’LİK DOĞRULUK PAYI
Bir ürün üzerinde rafı gözleriyle tarayan tüketicinin öncelikli baktığı noktaları gözlemleyebilmek markalar için oldukça önemli bir veri. Özellikle de yeniden markalama çalışmalarında, eski ambalajları analiz etmek için kullanılan bu yöntem, artık yapay zeka teknolojileri sayesinde %95 doğruluk payıyla raporlanıyor. Markalara ürün ambalajlarını rakipleriyle karşılaştırma fırsatı da sunan bu teknolojinin satışları düşüren denemeleri önleyeceğini ve en iyi sonuçları ortaya koyacağını vurgulayan Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, göz izleme testlerinde yapay zekayı 3 yıldır tasarım süreçlerinde kullandıklarını belirtti. Çelik, “Çok yönlü araştırmalar ambalaj tasarımlarında hep ciddi önem arz etti. Yapay zeka bize bu yön imkanını fazlasıyla sağlıyor. Binlerce veriyi analiz ederek raporlar sunuyor, dolayısıyla da yanılma payı yalnızca %5. Belki tasarımcıların aylarca üzerine çalışıp erişemeyeceği verilere saniyeler içerisinde erişiyor, her birini analiz ederek de markaya en uygun çalışmayı ortaya koyuyor. Çalıştığımız markalarımıza geçmişte %300 satış sıçraması yaşatan teknoloji işte buydu” dedi.