Akıllı ofis çözümleri, hem çalışanların performansını artıran hem de işletmelere uzun vadede maliyet avantajı sağlayan bir dönüşümü temsil ediyor. Akıllı ofis, teknolojik cihazların ve yazılımların entegre edilerek çalışma alanlarının optimize edilmesini sağlayan çözümleri kapsar. Sensörler, IoT (nesnelerin interneti) cihazları, bulut tabanlı yazılımlar ve yapay zeka (AI) gibi teknolojiler, ofis ortamında verimliliği artırmayı ve iş süreçlerini otomatikleştirmeyi hedefler.
Akıllı ofis çözümleri, iş dünyasının geleceğini şekillendiren en önemli yenilikler arasında yer alıyor. Teknolojik altyapının optimize edilmesi, sadece çalışanların verimliliğini artırmakla kalmıyor, aynı zamanda sürdürülebilirlik ve maliyet avantajları da sağlıyor. Şirketlerin dijital dönüşüm süreçlerini hızlandırması ve akıllı çözümleri benimsemesi, rekabet avantajı elde etmeleri açısından kritik bir öneme sahip. Mimari ve iç mimari projelere imza atan Boytorun Architects sorularımızı yanıtladı.
FOTO: SEMİH BOYTORUN VE YUDUM BOYTORUN
Akıllı Ofis Çözümleri ve Teknolojik Altyapı İçin Hangi Sistemleri Öneriyorsunuz?
Akıllı ofis çözümleri ve teknolojik altyapı için önerilen sistemler, ofis alanının hem estetik hem de işlevselliğini artırmaya yönelik çeşitlilik sunuyor. Modüler ofis tasarımı, esnek ve değişebilir alanlar için modüler duvar sistemleriyle hızlıca yeniden düzenleme imkanı tanırken, büyük pencereler ve açık alan tasarımı ile doğal aydınlatma ve havalandırma sağlanarak enerji tasarrufu ve çalışanların ruh halinin iyileştirilmesi hedeflenir. Akıllı cam teknolojileri, ışık ve ısıyı otomatik olarak ayarlayarak konforu artırırken, gömülü teknolojik altyapılar elektrik ve veri bağlantılarını gizleyerek düzenli bir görünüm sunar. Akıllı bina yönetim sistemleri (BMS), aydınlatma, ısıtma ve güvenlik sistemlerinin merkezi kontrolünü sağlar; ses yalıtım sistemleri ise gürültüyü kontrol altında tutar. Entegre teknolojiye sahip akıllı mobilya tasarımları ve ayarlanabilir çalışma istasyonları, kullanıcı deneyimini geliştirirken, iç mekan bitkileri ve yeşil alanlar çalışan verimliliğini artırır. Güvenlik ve erişim sistemleri, biyometrik veya akıllı kartlarla güvenliği sağlar. Bu sistemlerin kombinasyonu, ofis verimliliğini artırırken çalışan memnuniyetini de yükseltir, dolayısıyla ihtiyaçlara uygun kombinasyonların seçilmesi bizce oldukça önemlidir.
Yönetim Ofisinin Tasarımında Öncelikli Olarak Hangi İşlevsel Alanlar Göz Önünde Bulunduruldu? Nasıl Bir Çalışma Ortamı Sundunuz?
Yeni Mercedes-Benz Ofisleri, çok sayıda çalışma ortamı seçeneği sunan, iş birliğini ve öğrenmeyi teşvik eden, fikir alışverişini ve yeniliği teşvik eden, güçlü bir aidiyet duygusu yaratan, üretkenliği artıran bir ofis projesidir. Mercedes-Benz ofisleri değişen çalışma alışkanlıkları ile gelişebilen esnek bir yapıya sahip. Bu projede, açık ofislerde çekirdeğin etrafında bulunan ana sirkülasyon güzergahı bir yanda telefon kabinleri, açık toplantı alanları, kilitli dolap gibi yardımcı mekanlar ile çevrilirken, diğer yanda farklı çalışma biçimlerini bir arada bulunduran ve sosyal alanlar ile bütünleşen çalışma alanları ile çeşitlendirildi. Kullanıcıların çalışırken sosyalleşmesini sağlayabilen modern konsepti ve tasarım dili sayesinde, farklı departman personellerinin sohbet etmek ve fikir alışverişinde bulunabilmesi amacıyla bir araya gelebilmesini sağlayan birçok sosyal mekanı bünyesinde barındırıyor.
Tasarım Süreci Nasıl İlerledi ve Hangi Aşamaları İçerdi? Projenin Tasarımında Hangi Metodolojilere Yer Verdiniz?
Mercedes-Benz Ofislerinin yeniden konumlandırma süreci, mevcut ofislerin eksikliklerini gidermeye yönelik olarak tasarlandı. Bu süreçte, ziyaretçilerin ve personelin marka ile ilk karşılaştığı giriş ve resepsiyon alanının dinamik ve kurumsal kimliği vurgulayan bir tasarımla ele alınması öncelikli hedeflerden birisiydi. Farklı çalışma biçimlerine uygun mekanların oluşturulması, sessiz ve sesli çalışma ortamlarının birbirinden ayrılmasına olanak verdi. Ayrıca, dinlenme, gayri resmi toplantılar, birebir görüşmeler ve ortak çalışma fonksiyonlarını barındıran alanlar kurgulandı. Mevcut tek tip toplantı odaları, farklı oturum alternatifleri ile çeşitlendirilecek ve yönetim kurulu toplantıları için özel bir toplantı odası tasarlandı. Farklı lokasyonlarda ikamet eden çalışanların eğitim ihtiyaçlarını karşılayacak eğitim odaları planlandı, açık ofis alanlarının akustik konforu sağlanacak ve yeterli aydınlatma düzeyi oluşturuldu.
Bireysel çalışma alanları, farklı oturma alternatifleri ile kurgulanarak personele seçim yapma imkanı tanındı; mahremiyetin korunması için telefon odaları yapıldı ve çalışanların ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir müzik odası tasarlandı Ayrıca, locker, vestiyer, revir ve anne-bebek odası gibi yardımcı ve teknik hacimlerin ofis içerisinde bulundurulması sağlandı ve teras katları sosyal alanlarla ilişkilendirildi. Ziyaretçilerin ofis alanından kolayca ayrılabilmesi için bağımsız toplantı ve sosyal alanların oluşturulması hedeflendi. Böylece, yeni ofislerin tasarım yaklaşımı, Mercedes-Benz’in dinamik, modern ve farklı çalışma biçimlerini bir arada barındıran, kullanıcıların iş dışında ofiste vakit geçirmesine olanak tanıyan yenilikçi bir konsept anlayışına sahip oldu.
RÖPORTAJIN TAMAMI ST İNŞAAT & MALZEME KASIM SAYISINDA!
https://dergi.stendustri.com.tr/ sitesinden İnşaat Yapı & Malzeme dergisine ulaşabilirsiniz!